Vývoj a výroba pancierovanej limuzíny triedy S priamo automobilkou znamená veľkú výhodu. Úpravy sa totiž môžu začať už v štádiu samotnej montáže a nie až po finalizácii auta. Takto sa dostalo triede S napríklad potrebné vystuženie skeletu karosérie, ktoré počíta s nárastom pohotovostnej hmotnosti. To je však len začiatok. Mercedes S 600 Guard je totiž prvou sériovou limuzínou, ktorá spĺňa komplexnú balistickú ochranu podľa normy VR9. Odolá tak opakovanej streľbe zo samopalu AK-47, ale aj z útočnej pušky M61-AP. Konkurenti z Mníchova a Ingolstadtu spĺňajú túto normu len v niektorých oblastiach.
Týka sa to nielen nepriehľadných, ale aj priehľadných častí karosérie. Pancierovaný je dokonca celý podvozok. Pod vonkajším plášťom nájdeme ochranné prvky vyrobené z ušľachtilej ocele a aramidových vlákien, ktoré spevňujú celú štruktúru, a navyše poskytujú tepelnú izoláciu. Vrstvené bezpečnostné sklá sú zas z vnútornej strany potiahnuté polykarbonátovou vrstvou a nemajú problém zastaviť muníciu vystrelenú zo vzdialenosti len 120 mm. Komplexnosť úprav však najviac dokladuje odolnosť proti výbušninám podľa klasifikácie ERV 2010.
Komu to nestačí, môže za príplatok voliť ďalšie špeciálne prvky. Od nepriehľadných roletiek, výstražných lediek a hasiaceho systému až po alarm či rezervnú zásobu kyslíka, ktorá umožní prežitie aj v prostredí plnom jedovatých plynov či v prípade chemického útoku. Sympatické pritom je, že ochranná „škrupina“ karosérie nijakým spôsobom nenarušila dizajn tejto prestížnej limuzíny. Je rovnako diskrétna ako bežné limuzíny triedy S. To isté sa týka komfortu a dynamiky. Úpravy nezmenšili vnútorný priestor a nevyžiadali si ani ústupky vo vybavení.
K dispozícii sú všetky bezpečnostné a komfortné prvky. Napríklad radarový tempomat, rozoznávanie chodcov s automatickým brzdením, nočné videnie či pneumatické odpruženie Airmatic. Voliť môžete vyhrievané okná či hydraulické sťahovanie ťažkých zadných okien. Z dôvodu vyššej hmotnosti, ktorú však automobilka neudáva, musel byť upravený aj podvozok. Má silnejšie pružiny, podstatne výkonnejšie 6-piestikové brzdy, a najmä pneumatiky Michelin Pax s technológiou run-flat, ktoré aj po úniku tlaku umožňujú dojazd do vzdialenosti 30 kilometrov.
Rozhýbať tento kolos pomáha najvýkonnejší motor, aký je pre triedu S, s výnimkou verzií AMG, k dispozícii. Pod kapotou si našiel miesto 12-valec s výkonom 390 kW a krútiacim momentom 830 Nm, spojený so 7-stupňovou automatickou prevodovkou 7G-Tronic. Výrobca tak sľubuje dostatočnú akceleráciu v prípade potreby rýchleho úniku. Presnú hodnotu zrýchlenia však neuviedol. Z dôvodu bezpečnosti bola vzhľadom na vysokú pohotovostnú hmotnosť obmedzená maximálna rýchlosť z pôvodných 250 na stále dostatočných 210 km/h.
Okrem limuzíny S 600 Guard ponúka Mercedes-Benz aj ďalšie tri modely s týmto označením – E Guard, G Guard a M Guard.