Hummer je dnes legendou americkej armády, lenže vznikol v osemdesiatych rokoch a odvtedy sa zmenila taktika boja aj zbraňové systémy. V teréne je stále neporaziteľný, no jeho slabou stránkou je ochrana posádky. V tejto disciplíne už zaostáva za vývojom moderných zbraní. Americká armáda preto vypisuje tender na dodávky jeho nástupcu vo výške astronomických 9,4 miliardy dolárov.
Do súťaže sa prihlásilo viacero firiem, napríklad AM General, súčasný dodávateľ Hummeru, ale aj Lockheed Martin a tiež wisconsinská spoločnosť Oshkosh, známa výrobou ťažký pancierovaných terénnych vozidiel, o ktorej produkte bude reč. Zadanie nie je rozhodne jednouché. Nástupca Humvee má totiž spojiť dve protichodné požiadavky. Má byť obratný v teréne a zároveň chrániť posádku ako obrnené vozidlá. Oshkosh si myslí, že na to má.
V predstihu predstavilo projekt L-ATV, ktorý vychádza z jej ťažkého vozidla M-ATV. Pre armádne účely ho však odľahčila. A to dosť podstatne. Kým M-ATV váži okolo 12 ton, menší súrodenec „len“ 6,25 tony. Napriek tomu si má zachovať vysokú úroveň odolnosti proti streľbe a granátom. V teréne mu má pomôcť adaptívne nezávislé zavesenie kolies Tak-4i. Zdvih tlmičov má predstavovať neuveriteľných 508 mm. Zaujímavá je aj informácia o hybridnom pohone, ktorý kombinuje zatiaľ nešpecifikovaný dieselový motor s elektromotorom o výkone 70 kW.
Nejde však o úsporu pohonných hmôt. Elektromotor má vraj slúžiť aj k inému účelu ako k pohonu samotného vozidla. Mohol by teda poháňať nejaké príslušenstvo. Ak sa firme Oshkosh podarí uspieť, dostane kontrakt na dodávku 17 000 vozidiel v priebehu prvej osemročnej fázy. Tá by mala odštartovať v roku 2018. Cena jedného vozidla sa odhaduje na 550 000 dolárov. Od toho však ešte Oshkosh delia ostré testy prototypov. Samotná spoločnosť však už dnes tvrdí, že s výrobou je schopná začať do niekoľkých týždňov, a to v objeme 1 000 kusov mesačne.