Všetko sa to začalo zverejnením prípadov požiaru Opelu Zafira na facebooku. Postarali sa o to tri Britky – Sue Freementlová, Claire Whaetleová a Jade Hellewelová. Zistili totiž, že majú veľmi podobnú skúsenosť. Ich vozidlá začali najprv z neznámych príčin dymiť v oblasti palubnej dosky, pričom sa následne rozšíril požiar na celé vozidlo. Nelenili a založili facebookovú stránku Vauxhall Zafira car fires, keďže Zafira sa vo Veľkej Británii predáva pod značkou Vauxhall.
Na ich prekvapenie potvrdilo podobnú skúsenosť hneď päťdesiat ďalších ľudí a na svete bola kauza. Nejde však o nové Zafiry Tourer, ale o druhú generáciu tohto stredne veľkého Vanu odvodeného z modelu Astra, teda o Zafiru B. Tá sa vyrábala od roku 2005 až do roku 2014. Podľa informácií má požiar extrémne rýchly priebeh. Claire Wheatleyová tvrdí, že trvalo len približne pol minúty od spozorovania prvého dymu, pokým plamene zachvátili celý interiér. Niektoré prípady sú pritom zdokumentované aj fotograficky.
Rýchly nástup plameňov potvrdili aj privolaní požiarnici, ktorí oheň uhasili. Dokonca sa vyjadrili, že ak by boli vo vozidle deti v detských sedačkách, nie je isté, či by mali rodičia dosť času na to, aby ich oslobodili. Sympatické pritom je, že skupina na Facebooku nepožaduje od automobilky finančné odškodné, ale chce, aby boli prípady požiarov dôsledne prešetrené. A zdá sa, že sa jej to podarilo. Britské zastúpenie značky Vauxhall konečne reflektovalo na vážnosť situácie a prisľúbilo oficiálne začatie vyšetrovania.
Zo stanoviska Vauxhallu vyplýva, že problém sa s najväčšou pravdepodobnosťou týka modelov vybavených manuálnou klimatizáciou. Verzie s tou automatickou sú vraj bez ohrozenia. Je možné, že sa nakoniec vyšetrovanie kauzy prenesie aj za hranice Veľkej Británie. Pre koncern GM, kde Opel/Vauxhall patrí, by to veru nebolo prvé vážne zlyhanie. V procese je stále megakauza s chybnými spínacími skrinkami, ktoré spôsobili v rôznych koncernových modeloch za posledných pätnásť rokov viac ako sto nehôd končiacich sa smrťou.