Tak s takýmto opatrením sme sa ešte nestretli. Indický Najvyšší súd zakázal s okamžitou platnosťou, prakticky zo dňa na deň, predaj naftových áut, ktorý sa týka športovo-úžitkových modelov (SUV) a ďalších vozidiel s naftovými motormi, ktorých zdvihový objem je väčší než 2 000 kubických centimetrov. Zákaz bude síce trvať len tri mesiace, do 31. marca 2016, a týka sa len hlavného mesta Dillí a jeho okolia, ale nič dobré to neveští.
Okrem toho zvýšilo Dillí poplatky za vjazd nákladných vozidiel do mesta. Dôvodom tak radikálneho rozhodnutia je podľa indických médií snaha o zlepšenie ovzdušia v indickej metropole, ktorá je podľa Svetovej zdravotníckej organizácie WHO najviac znečisteným mestom sveta. Súd tiež zakázal, aby metropolou prechádzali nákladné autá smerujúce do iných indických štátov. Poplatok pre nákladné autá, ktoré vezú tovar do Dillí, sa pritom zdvojnásobil a nákladiaky staršie ako desať rokov majú vjazd úplne zakázaný.
Medzi ďalšími požiadavkami najvyššieho súdu je tiež nariadenie, aby všetky vozidlá taxislužby prešli na spaľovanie zemného plynu. Úplne zakázané je spaľovanie odpadkov. Reakcia na seba nenechala dlho čakať. Výroky súdu spôsobili okamžitý pokles akcií výrobcov automobilov, napríklad aj akcií najväčšieho indického producenta úžitkových vozidiel Mahindra & Mahindra. Ekologickým aktivistom však ani tieto kroky nestačia. Uvítali by rozšírenie platnosti aj do ďalších indických miest. Mnohí ale toto opatrenie označujú ako nesystémové.
V Dillí je totiž registrovaných len 23 % áut s naftovým motorom, čo znamená, že zvyšné tri štvrtiny pripadajú na vozidlá tankujúce benzín. Trojmesačný zákaz registrácie nemôže ich podiel zásadne znížiť. Zdrojom znečistenia však nie sú v indickej metropole zďaleka len autá. Problémy s pevnými časticami spôsobujú aj prašné stavby a vypaľovanie strnísk. Navyše majú takéto náhle zásahy negatívny vplyv na automobilový trh a priemysel a sú v rozpore s podporou predaja naftových áut, ktorá platí v niektorých indických štátoch.