Predaje Volkswagenu Beetle sa ani zďaleka nevyvíjajú tak, ako si koncern VW predstavoval. Ani druhá generácia z roku 2012, ktorá sa snažila priblížiť originálu viac ako tá prvá z roku 1997, na zákazníkov príliš nezabrala. V Európe nepresahujú ročné registrácie Beetlu viac ako 40 000 kusov a stále klesajú. Možno aj preto, že súčasný Chrobák je ešte postavený na platforme Golfu VI, teda na základoch predchádzajúcej generácie.
Svetom sa tak šíria informácie, že by mal skončiť bez nástupcu. To napriek tomu, že patrí k imidžovým modelom značky, odkazujúcim na prapôvodné korene Chrobáka, ktorého zišlo z liniek viac ako 21 miliónov kusov. O šetrení a redukcii modelového portfólia sa napokon hovorilo už pred dvoma rokmi, teda v čase, keď kormidlo koncernu VW držal zdanlivo pevne v rukách Martin Winternkorn. Ten lámal palicu napríklad nad 3-dverovým Polom a Golfom.
Aféra Dieselgate škrty už len urýchlila, a tak sa zdá, že neminú ani ikonický Beetle. Podľa neoficiálnych informácií by mal vydržať na linkách mexického závodu do roku 2018. Potom sa má jeho kariéra po 21 rokoch skončiť. O Beetle nestúpol záujem ani po tom, čo vlani Volkswagen predstavil jeho off-roadovo ladenú verziu Dune so zvýšeným podvozkom a plastovou ochranou spodných častí karosérie.