Jaguar a Land Rover chcú 8-valce od BMW. Pre modely SVR

Britská skupina Jaguar Land Rover zvažuje spoluprácu s Mníchovom. Záujem má o veľkoobjemové benzínové motory. Výhodné by to mohlo byť pre obe strany.

28.07.2016 19:00
BMW V8 Foto:
Mníchovské 8-valce vidí Jaguar a Land Rover pod kapotami najvýkonnejších modelov SVR, ktoré majú konkurovať napríklad Mercedesom-AMG.
debata

Jaguar Land Rover má vďaka finančným injekciám materského koncernu Tata Motors takmer úplne vynovenú ponuku modelov. Stálo to nemalé prostriedky. Teraz už ale treba začať zarábať. Zvyšovať investície do nekonečna sa nedá. Aj preto britská skupina uvažuje zoškrtať výdaje za vývoj nových 8-valcových motorov formou nákupu agregátov konkurenčného BMW. V center pozornosti Britov sú totiž nové úsporné motory Ingenium, ktoré budú tvoriť dvojlitrové 4-valce, trojlitrové 6-valce a neskôr aj 1,5-litrové 3-valce. Tými bude vybavená markantná väčšina budúcich modelov Jaguaru a Land Roveru.

Prémiová značka však potrebuje na udržanie imidžu aj 8-valce. Lenže ich odbyt sa v posledných rokoch znižuje a investovať do vývoja navej generácie nie je príliš rentabilné. Zvlášť keď sa s nimi počíta len vo vrcholových verziách divízie SVO (Special Vehicle Operations), napríklad v Jaguari F-Type SVR či Range Roveri SVR. A to ani v prípade motorov Ingenium, ktoré majú modulárnu konštrukciu. Spolupráca s BMW by to vyriešila. Jaguar a Land Rover by mali 8-valce a BMW profit v podobe odbytu preplňovaných motorov 4,4 V8, keďže pokles predaja veľkých agregátov sa týka aj Mníchova. Navyše trpí tým, že na rozdiel od konkurenčného Mercedesu-Benz či Audi nemá strategických partnerov.

S výnimkou Toyoty, s ktorou pracuje na hybridných pohonoch a novom kupé. Je známe, že Stuttgart spolupracuje s Renautom, Nissanom a Infinity, a Ingolstadt zas môže „roztopiť“ vývojové a výrobné náklady medzi koncernovými značkami. Napokon, nebolo by to prvýkrát, čo by Mníchov spolupracoval s Britmi. V polovici deväťdesiatych rokov kúpil totiž skupinu Rover a podieľal sa napríklad aj na vývoji Range Roveru tretej generácie. Vtedy to ale nedopadlo dobre a v roku 2002 sa zbavil v skupine Rover Group všetkých značiek s výnimkou Mini. Či vstúpi BMW do podobnej rieky ukážu najbližšie mesiace. Logiku by to však malo pre oboch partnerov.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #Jaguar #Land Rover
Články podľa značiek