S tým súvisí aj plán použiť ešte menší motor, ako súčasnú „jednapäťku“, ktorá je základným agregátom pre MX-5. „Koncepcia je jasná. Pokiaľ má auto menšiu hmotnosť, potom môže byť použitý aj menší motor a užšie pneumatiky,“ dodáva Yamamoto. Zároveň sa však vyjadril, že rozmery auta sa budú meniť len nepatrne. „Súčasná veľkosť je vyhovujúca, preto nečakajte v budúcnosti žiadne zásadné zmeny.“
Lepšiu predstavu si môžeme urobiť na základe konceptov Speedster a Spyder, ktoré boli predstavené vlani v USA na tuningovej výstave Sema 2015. Tie vychádzali z novej Mazdy MX-5, no vďaka rozsiahlemu nasadeniu kompozitov a sparťanskej výbave sa podarilo na ľahkom roadsteri ušetriť ďalších 115 kg. Tak veľkú diétu síce nová Mazda MX-5 nepodstúpi, no je pravdepodobné, že hmotnosťou sa dostane pod úroveň prvej generácie z roku 1989, ktorá vážila len 940 kg.