Vstupu Škody do USA sa zdal byť najprv fikciou. Išlo len o tézu, ktorá vychádzala z posledných aktivít českej automobilky, napríklad nakrútenia spotu k novému Kodiaqu na Aljaške alebo z registrácií názvov Octavia, Yeti a Superb na severoamerickom trhu. Teórii fúkala do plachiet aj kauza Dieselgate, ktorá naštrbila dobrú povesť Volkswagenu v USA. A tiež skutočnosť, že na rozdiel od neho má česká automobilka čistý štít, takže by mohla by byť elegantným náhradníkom či aspoň doplniť ponuku koncernu za Atlantikom.
Neskôr prišlo vyjadrenie hovorcu automobilky Tomáša Kubíka o tom, že „Škoda priebežne analyzuje situáciu na viacerých trhoch, ktoré by mohli byť pre značku atraktívne". Zároveň dodal, že jedným z týchto regiónov je aj Severná Amerika vrátane USA. To už išlo do tuhého. A teraz sa k téme vyjadruje sám šéf automobilky Bernhard Maier. „V priebehu budúceho roka chceme mať v otázke Severnej Ameriky jasno,“ uviedol v rozhovore pre nemecký denník Handelsblatt.
„Ak sa rozhodneme zamieriť do USA, máme len jednu šancu, aby sme urobili dobrý dojem. A mám pocit, že keby sme tam boli prítomní už dnes, nový Kodiaq by bol ranou priamo do čierneho“. Samozrejme, tak rýchlo to nepôjde. Strategický krok si vyžiada potrebnú prípravu. Šušká sa o piatich rokoch, takže ak uvidíme Kodiaq v USA, bude to pravdepodobne až jeho modernizovaná verzia niekedy okolo roku 2020. A v tom čase už aj ďalšie novinky Škody.
Okrem toho automobilka zvažuje aj ďalšie regióny, napríklad Kóreu, Singapur a Irán. Práve USA majú však z regiónov, kde nepôsobí, najväčší obchodný potenciál. Po Číne ide o druhý najväčší automobilový trh planéty. Pre Škodu a celý koncern by to bola veľká príležitosť. Že ide o takmer istú záležitosť, dokladuje aj najnovšia registrácia názvov vRS a H-Tec, ktorý by mal byť vyhradený v budúcnosti verziám s palivovými článkami.
Ak Škoda „prepláva“ Atlantik, nebude to ale po prvýkrát. Pôsobila tu v už päťdesiatych rokoch s modelmi Octavia a Felicia a v osemdesiatych zas do Kanady dovážala Škodu 120 a kupé Rapid. Škoda by pritom nebola sama. Je známe, že po USA pokukuje celkom vážne aj Peugeot s Citroënom, ktoré to v Amerike zabalili začiatkom deväťdesiatych rokov. A Fiat tam už z neprémiových európskych značiek je vďaka fúzii s Chryslerom.