Škoda Kodiaq je v súčasnosti jednoznačne najväčšou hviezdou českej automobilky. Po oficiálnom predstavení v Berlíne má za sebou aj autosalónovú premiéru v Paríži. Vedenie značky už dávnejšie avizovalo príchod ďalších troch modelov SUV dopĺňajúcich portfólio tohto veľmi perspektívneho segmentu.
Lenže s jedlom rastie chuť, a preto sa naskytá otázka, či sa Škoda plánuje v budúcnosti pustiť aj do výroby pick-upu alebo úžitkových vozidiel. Člen vedenia mladoboleslavskej automobilky Werner Eichhorn na parížskom autosalóne uviedol, že aktuálne nepatrí výroba spomínaných kategórií vozidiel medzi ich priority. Podľa jeho slov musí Škoda počkať na odozvu predaja Kodiaqu a až potom budú môcť uvažovať nad ďalším rozvojom.W. Eichhorn zároveň dodal, že predaj modelov navrhnutých pre Európu je v Amerike veľmi náročný a napríklad taký pick-up od v zámorí málo známej značky by bol v konkurencii Fordu triedy F alebo Chevroletu Silverado veľmi ťažko predajný.
Pre Škodu by však nešlo úplne o skok do neznáma. Technicky by sa jej potenciálny pick-up pravdepodobne odvíjal od Volkswagenu Amarok. Navyše v deväťdesiatych rokoch sa už jeden pick-up značky Škoda vyrábal. Išlo o špeciálnu karosársku verziu Felicie, ktorá nebola na trhu úžitkových osobných vozidiel do počtu.
Podobne reagoval W. Eichhorn aj na segment vanov a minivanov. Podľa jeho názoru musia najprv analyzovať trh a až potom môžu začať uvažovať o výrobe daných vozidiel. Opäť by však mohlo ísť o modely odvodené od Volkswagenov Caddy, Transporter a Crafter. Posledným modelom s úžitkovými vlastnosťami bol minivan Škoda Roomster využívajúci rovnaký podvozok ako Škoda Fabia. Jeho výrobu automobilka ukončila na jar minulého roku.