Jediný, kto ako tak stačí držať krok s nemeckou prémiovou trojkou v strednej triede, je VW Passat. Ostatné modely od Peugeotu, Citroenu, Opelu, Renaultu či Fordu trú biedu. Napokon, v Európe už skončila napríklad Honda Accord a Citroën C5 sa stiahol z niektorých trhov. To hrozí aj Avensisu. Súčasný predaj totiž kopíruje vlaňajší rok, ktorý je síce lepší ako ten predtým, no tomuto modelu nedáva veľa šancí do budúcna. Nie div, že v Toyote prebieha diskusia o tom, či má zmysel udržiavať Avensis pri živote.
Šéf európskej Toyoty Johan van Zyl o tom diplomaticky povedal, že Toyota momentálne celú záležitosť skúma. "Sledujeme daný segment trhu a pýtame sa sami seba na niektoré otázky. Zatiaľ sme s predajom Avensisu spokojní, ale je otázne, či má v budúcnosti prísť ďalší sedan obchodnej triedy.“ Vinu za slabý predaj však nesie aj samotná Toyota. Tretia generácia Avensisu to ťahá od roku 2009, čo je extrémne dlho. Konkurencii už jednoducho nestíha. A na rozdiel od Yarisu, Aurisu či RAV4 nevyužíva ani najväčšie eso Toyoty – hybridný pohon.