Firma oznámila, že do roku 2020 plánuje uviesť na trh viac ako 30 nových alebo výrazne prepracovaných modelov. Hovoríme pritom nielen o samotnej značke Geely, ale aj o Volve, ktoré kúpila od Fordu za 1,8 miliardy dolárov pred šiestimi rokmi, a tiež o úplne novej značke Lynk & Co, ktorú predstavila len pred pár týždňami.
Analytici boli spočiatku voči spojeniu Geely a Volva skeptickí, Geely sa však vďaka Volvu dostalo na čelo čínskeho automobilového priemyslu a buduje si pozíciu na svetových trhoch. Volvo zas ťažilo z obrovských čínskych investícií, vďaka ktorým priviedlo na svet nové modely XC90 či S90/V90 a pripravuje ďalšie. Odbyt vozidiel Geely, najmä vďaka modelu GC9, ale aj viacerým SUV, sa zvyšuje rýchlejšie, ako spoločnosť predpokladala.
Pôvodne plánovala, že tento rok predá 600 000 áut, ale už teraz je jasné, že odbyt stúpne o ďalších 100 000 vozidiel. „Na budúci rok by sme chceli predať milión áut,“ povedal pre agentúru Reuters nemenovaný vysokopostavený manažér Geely. O ďalší rast sa postará nová značka Lynk & Co, ktorá predstaví autá vyvinuté spolu s Volvom. Na budúci rok spustí predaj stredne veľkého SUV v Číne a v Európe a v roku 2018 prídu na rad USA.
Vozidlá Lynk & Co bude produkovať v novej spoločnej továrni s Volvom, v čínskom Tchaj-čou. Produkcia má odštartovať ešte do konca roka. Na tieto linky premiestni svoje modely aj Volvo. Napríklad aj veľký sedan S90, ktorý sa už vo Švédsku vyrábať nebude. Je možné, že časom sa do Číny presťahuje celá produkcia Volva. Už dnes napríklad stavia závod v Čcheng-tu, kde bude prebiehať montáž nových modelov radu 40 na platforme CMA.