Alpine A120 je nepochybne jednou z najočakávanejších noviniek jarného autosalónu v Ženeve. Pôjde síce o „menšinový žáner", no na druhej strane extrémne vzácny. Ľahkých kupé s centrálne uloženým motorom a zadným náhonom je totiž ako „šafranu“. A navyše sa spolu s Alpine A120 vráti na scénu slávna značky z Dieppe, ktorá vyrobila posledné autá v osemdesiatych rokoch.
Projekt trvá od roku 2008. Sprevádzali ho však mnohé ťažkosti, napríklad rozchod s britským Caterhamom, s ktorým mal materský Renault financovať vývoj a výrobu reinkarnovanej legendy. A prišla aj finančná kríza, ktorá bola ďalším dôvodom veľkého časového sklzu. Čakanie krátila automobilka konceptmi a prototypmi. Lenže teraz ide už naozaj do tuhého.
Vieme, že receptom na úspech je extrémne nízka hmotnosť celohliníkového kupé, pod 1 000 kg, a inteligentný výkon z centrálne uloženého štvorvalca s objemom 1,8 litra. Ten by mal vďaka preplňovaniu poskytnúť výkon minimálne 250 koní, teda 184 kilowattov, ktoré bude prenášať cez 6-stupňovú dvojspojku výlučne k zadným kolesám. Za takýchto okolností je šprint na stovku odhadovaný približne na 4,5 sekundy.
A teraz Alpine prezrádza ďalšie detaily. Súvisia s aerodynamikou. Hovorca značky tvrdí, že „obtekanie vzduchu bude kľúčovým faktorom pre výkon a efektivitu.“ „Kombinácia plochej podlahy, inšpirovanej triedou superšportov, a zadného difúzora, prispeje k výraznému prítlaku a excelentnej priľnavosti.“ Toto riešenie zároveň umožnilo obísť použitie zadného prítlačného krídla a dať novinke uhladený a menej agresívny vzhľad.
Okrem základnej verzie má príde neskôr výkonnejšia, naladená až na 300 koní (220 kW), a ľahký roadster s plátennou strechou. Alpine A120 by sa mala ukázať už o pár dní na privátnej akcii, takže do Ženevy čakať nemusíme. Výroba bude prebiehať v Dieppe, pôvodnom sídle firmy. V pláne je prvá úvodná „limitka“ Premier Edition, z ktorej vznikne 1 955 kusov. To korešponduje s rokom založenia Alpine.
Aj znej vidieť, že s oživenou značkou má materský Renault relatívne ambiciózne plány. To napriek tomu, že cena sa má pohybovať na približne na 60 000 eurách.Predaj odštartuje ešte tento rok na dvanástich vybraných európskych trhoch. A to v samostatnej dílerskej sieti, ktorá by mala neskôr narásť až na 60 predajných miest. Nová divízia počíta s výrobou 5– až 7-tisíc exemplárov ročne.