Napriek tomu bolo vo Wolfsburgu rozhodnuté, že dostane nástupcu a na tomto pláne nezmenili nič dokonca ani škrty projektov po vypuknutí emisnej aféry. Nový Phaeton však príde v celkom inej podobe, ako sme ho poznali. Nová vlajková loď počíta už len s elektrickým pohonom. Bude teda súčasťou divízie I. D. To sme ale vedeli už dávnejšie, nové informácie pribudli v súvislosti s Phaetonom až vo Frankfurte nad Mohanom. Šéf vývoja Frank Welsch na tamojšom autosalóne prezradil, že novinka bude mať na dĺžku vyše päť metrov a dojazd až 600 km. A to nielen na papieri ale v realite.
Na majestátnosti teda Phaeton nič nestratí. Najväčším prekvapením je fakt, že sa s ním stretneme skôr, ako sa očakávalo. Pôvodné informácie hovorili o roku 2019. Práve Welsch však potvrdil, že čosi ako Phaeton uvidíme už na budúci rok na jar v Ženeve. „Budeme tam mať koncept, ktorý tak trochu odhalí smer, kam mierime,“ povedal. Zároveň zamietol špekulácie o tom, že Phaeton využije drahú platformu J1, ktorú pre elektrické modely chystá Porsche. „Ich riešenie je síce špičkové, ako sa od Porsche očakáva, ale my si ho nemôžeme dovoliť ani pre našu vlajkovú loď,“ objasnil Welsch.
To znamená, že Phaeton postaví Volkswagen na lacnejšej, ale stále dosť flexibilnej platforme MEB. Dizajn má byť podľa Welscha inovatívnejší než v prípade čínskeho Phideonu. Ten preto do Európy nedorazí, hoci z logistického hľadiska by to problém nebol. Vrchol hierarchie Volkswagenu tak zastúpi čistý elektromobil.