Také Volvo má vo veci jasno už dávnejšie. Vystavuje len v Detroite, v Ženeve a raz ročne v Číne. Buď v Šanghaji, alebo Pekingu. Inak uprednostňuje virtuálny svet. Za posledných pár rokov sme si tak zvykli na neúčasť viacerých výrobcov, ktorá neminula ani najväčšie podujatia. Lenže teraz prichádza priam šokujúca správa. Na nadchádzajúcom septembrovom autosalóne v Paríži nebude Volkswagen. Pridá sa tak k Fordu, Infiniti, Mazde, Mitsubishi, Opelu, Subaru a Volvu. To je pre Paríž naozaj veľká rana a možno smrteľná. Ak nepríde pod Eiffelovku osem významných značiek, vrátane tej najväčšej v Európe, načo vôbec robiť autosalón?
A to ešte nemusíme byť na konci zoznamu. Koncern VW totiž ešte zvažuje, či okrem materskej značky nezruší aj prítomnosť Bentleya a Bugatti. A to by sme už boli na desiatich absentujúcich logách. Istá je z koncernového portfólia zatiaľ len účasť Audi, Škody, Seatu a Porsche. Rozhodnutie značky VW však môže ešte ovplyvniť postoj iných výrobcov. Tí budú mať síce viacej priestoru na vlastnú prezentáciu, a to v menej konkurenčnom prostredí, ale na druhej strane je vysoko pravdepodobné, že deravý zoznam značiek odradí tisíce návštevníkov. Jednoducho, doba autosalónov sa pomaly končí.
Pre úplnosť spomeňme, že Volkswagen v Paríži v čase autosalónu predsa len bude. Lenže nie na výstavisku. Verejnosť chce zaujať na vlastných akciách v meste. A ak sa mu to osvedčí, niet pochýb, že sa mu po autosalónoch nebude cnieť ani v budúcnosti. Napokon, nový Golf a ani nový Touareg, teda kľúčové novinky z posledných mesiacov, nepredstavil na žiadnej zo svetových motoršou. Prednosť dal privátnym akciám vo Wolfsburgu a v Pekingu. Iste vie prečo. A niet dôvodu myslieť si, že by to malo byť v budúcnosti inak.