Asi málokto si dnes spomenie na koncept VW Beetle Dune z roku 2000. Podľa vzoru Audi Allroad Quattro dizajnéri obliekli a technici vyzbrojili vtedy nový Beetle do podoby crossoveru. Možno o tejto kategórii, ktorá dnes láme predajné rekordy, ani netušili. Beetle Dune Concept dostal zvýšený podvozok, chrániče prahov a nárazníkov, ako aj pohon oboch náprav 4Motion. Na realizáciu však nikdy nedošlo. Až v roku 2014 oprášil Volkswagen starý nápad, tentoraz už na platforme chrobáka druhej novodobej generácie. Aj keď s poriadnymi škrtmi, ktoré okradli rovnomennú štúdiu Beetle Dune o štvorkolku. Ostal len imidž kríženca kultového chrobáka a SUV.
Potom sa rok nič nedialo a pod vplyvom kauzy dieselgate, ktorá núti šetriť Volkswagen, kde sa dá, sa zdalo, že sa ani diať nič nebude. Bol to však omyl. Ako blesk z jasného neba prifrčal sériový Beetle Dune na tohtoročný autosalón v Los Angeles. A to hneď ako hatchback aj ako otvorený Dune Cabrio. Vychádza z klasických verzií, no má širší a vyšší postoj. Svetlá výška narástla o 10 mm a rozchod kolies sa zväčšil o sedem milimetrov vpredu a o šesť vzadu. Robustný dizajn majú na svedomí nové nárazníky s hliníkovými nábehovými hranami, čierne plastové lemy blatníkov a prahov, ako aj zadný difúzor a veľký spojler. Vplyvom týchto úprav vzrástla šírka o 14 mm.
Imidž off-roadu dopĺňajú 18-palcové disky kolies Canyon, z ktorých hnané sú, bohužiaľ, len tie predné. So štvorkolkou sa v tomto prípade nepočíta ani za príplatok. Celoročné pneumatiky dostali profil 234/40. Na výber budú dva laky karosérie – žltý Sandstorm a bronzový Dark Bronz, oba metalizované. Objednať možno aj dvojfarebnú kombináciu s čiernou strechou. Pri kabriolete je čierne plátno štandardom. V sérii majú byť aj LED svetlá, čo platí aj o tých zadných. V interiéri zas nájdete športové sedadlá a volant s kontrastným žltým prešívaním.
Infotainment profituje z najnovších koncernových systémov, ktoré využívajú 6,3-palcový displej a kompatibilitu s mobilmi cez Apple Car Play a Android Auto. Doprať si však môžete aj aparatúru Fender s desiatimi kanálmi a výkonom 400 wattov alebo paket Technology, ktorý obohatí Beetle Dune o duálnu klimatizáciu, a tiež bezkľúčový prístup so štartovaním. Pod kapotou je na výber z piatich motorov – troch benzínových a dvoch dieselových. Základom je 4-valec 1,2 TSI (77 kW) a nad ním väčšie motory 1,4 TSI (110 kW) a 2,0 TSI (162 kW). Nafta je spojená s verziami 1,6 TDI (81 kW) a 2,0 TDI (110 kW). Transmisiu dostanú na starosť 6-stupňové manuály alebo 6– a 7– stupňové dvojspojky DSG.
Táto paleta motorov bola oznámená aj pre Európu. To znamená, že napriek kalifornskej premiére sa Beetle Dune chystá aj na starý kontinent. Pravdepodobne na budúcu letnú sezónu. Predaj v USA bude však spustený ešte tento rok, objednávky prijíma Volkswagen od 19. novembra. Za uzavretú verziu si od európskych zákazníkov vypýta 23 625 eur. Kabriolet bude o 4 175 eur drahší. Jeho konkurentom by mohol byť napríklad aj Range Rover Evoque Convertible, pochopiteľne, len vo verzii s predným náhonom.