Mercedes-Benz síce v minulosti ponúkal otvorenú verziu kupé CLK, no tento model mal napriek príbuznosti s triedou C autonómnu pozíciu. Prvé otvorené „céčko“ tak prichádza až dnes. Doplní rodinu štvormiestnych kabrioletov, teda E Cabrio a nového S Cabrio, ktoré sa predstavilo len vlani na jeseň. Novinka vychádza z verzie C Coupé, čo je zrejmé z identických rozmerov. C Cabriolet má rázvor 2 840, dĺžku 4 686 a šírku 1 810 mm. Len na výške 1 409 mm pribudli štyri milimetre. Dizajn sa vyznačuje pokojnými líniami a so zatiahnutou strechou dokonca evokuje materské kupé. Za zmienku stojí fakt, že Mercedesu sa podarilo dosiahnuť veľmi nízky koeficient odporu vzduchu Cx 0,28, čo je podľa automobilky pri kabrioletoch rekord.
Celá kabína je lemovaná výrazným chrómovým pásom Beltline, zasahujúcim až po kryt úložného priestoru strechy. Chróm nájdeme aj na ráme čelného okna. V sérii je nový kabriolet vybavený 17-palcovými diskami kolies a jeho podvozok je znížený o 15 mm v porovnaní so sedanom, čo mu dáva už samo osebe športový charakter. Dizajn však môže priostriť paket AMG Line s diamantovou prednou maskou, športovými nárazníkmi a špecifickými 18-palcovými diskami kolies. Mercedes-Benz dal pritom na rozdiel od konkurenčného BMW 4 Cabriolet prednosť plátnu pred strechou z pevných materiálov. Je skladnejšie a vyžaduje si menej času na manipuláciu.
Elektromotory to zvládnu približne za 20 sekúnd, a to až do rýchlosti 50 km/h, čo by bolo pri kupé-cabriolete nemožné. Zároveň sa podarilo vytvoriť na pomery kabrioletov enormne veľký batožinový priestor. Ten má 360 litrov a so sklopenou strechou stále slušných 285. V základe je strecha, vybavená skleneným zadným oknom, čierna, no zákazníci budú môcť voliť aj akustickú viacvrstvovú úpravu v tmavohnedej, modrej a červenej farbe. Tá znižuje hluk v kabíne a ponúka aj lepšiu tepelnú izoláciu. Komfort jazdy zvyšuje systém Airscraf, teda tepelné prieduchy v opierkach hláv, ale aj systém Aircap, ktorý tvorí integrovaný výsuvný spojler v ráme čelného okna a deflektor medzi opierkami zadných sedadiel.
Klimatizácia má špeciálny mód pre jazdu s otvorenou strechou. V tomto režime napríklad zvýši teplotu privádzaného vzduchu v okolí volantu a deaktivuje vnútorný cyklus. Nový kabriolet sa nemusí hanbiť ani za svoje vnútorné rozmery. Ponúka porovnateľný priestor s kupé. Cestujúci vzadu majú dokonca o 12 milimetrov väčšiu priestorovú rezervu nad hlavou. Od sedákov je to po strechu 917 mm. Na predných sedadlách je vzdialenosť 981 mm, čo je o zanedbateľné štyri milimetre menej ako v kupé. Kabriolet teda zvládne štvorčlennú posádku. A po sklopení delených zadných operadiel v pomere 50:50 aj prepravu dlhších predmetov.
Výstuhy karosérie, najmä v zadnej časti, teda nešli na úkor úžitkových vlastností. S vyššou hmotnosťou sa kabriolet vyrovnáva použitím hliníkovej prednej a zadnej kapoty či blatníkov. V sérii sú športové sedadlá umocňujúce športový naturel. Voliť môžete príplatkové kožené čalúnenie odrážajúce slnečné lúče, a to až v piatich farbách. Okrem toho je k dispozícii 13 druhov látkového čalúnenia a sedem druhov dekorácií vrátane hliníka či karbónu. Verzia AMG pridáva multifunkčný sploštený volant v čiernej koži s červeným prešívaním a hliníkové pedále. Chýbať nebude ani úvodná séria Edition 1 so špeciálnou konfiguráciou exteriérových a interiérových doplnkov.
Zostava motorov kopíruje kupé. Základom je benzínová verzia C 180 (115 kW) s motorom s objemom 1,6 litra. Tri ďalšie benzínové agregáty pre C 200 (135 kW), C 250 (155 kW) a C 300 (180 kW) majú objem dvoch litrov. Šesťvalec pre C 400 (245 kW) má objem tri litre. A potom tu budú dieselové motory C 220d (125 kW) a bi-turbo C 250d (150 kW) s 2,1-litrovým 4-valcom. Všetky agregáty sú kombinovateľné s 9-stupňovou prevodovkou 9G-Tronic. Verzie C 200 a C 200d môžu byť vybavené pohonom 4Matic. Pre ostré C 43 AMG 4Matic je pripravené benzínové bi-turbo 3,0 V6 (270 kW). Na vrchol sa postaví C63 AMG so 4-litrovým 8-valcom a výkonom 350 kW, neskôr aj v ostrej modifikácii S (375 kW).
Nový kabriolet si z triedy C požičal aj všetky technologické vychytávky. Voliť teda môžete napríklad športový adaptívny podvozok a dokonca vzduchové odpruženie, ktoré je v tejto triede raritou. Ovládanie môže zlepšiť riadenie Direct-Steer s premenlivým prevodovým pomerom. Systém Dynamic Select zas umožňuje nastavenie rôznych jazdných režimov – Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual pre individuálne nastavenie charakteru motora, prevodovky či pruženia. Bezpečnostný balíček zhŕňa autonómne brzdy aktívne až do 200 km/h. Do päťdesiatky zrážke úplne zabránia.
Priplatiť si môžete za Driving Assistance s adaptívnym tempomatom, asistentom pre jazdu v kolónach či s udržiavaním v jazdnom prúde. Dostupné sú tiež adaptívne LED svetlá a z komfortných prvkov špičkové audio Burmester. Novinka sa predstavila na autosalóne v Ženeve. Do predaja by sa mala dostať začiatkom leta. A keďže Daimler oslávi tento rok 130. výročie patentu Karla Benza na prvý automobil, k dispozícii bude aj prísne limitovaná edícia AMG S 63 Edition 130.
Rozmery/objemy
Dĺžka (mm) | 4 686 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 810 |
Výška (mm) | 1 409 |
Rázvor náprav (mm) | 2 840 |
Objem kufra (l) | 285/360 (uzavretá strecha) |
Technické údaje (benzínové motory)
Verzia | C 180 | C 200/4Matic | C 250 | C 300 | C 400 | C 43 AMG |
---|---|---|---|---|---|---|
Objem motora (ccm) | 1 595 | 1 991 | 1 991 | 1 991 | 2 996 | 2 996 |
Valce/ventily | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | V6/24 | V6/24 |
Max. výkon (kW/ot.) | 115/- | 135/- | 155/- | 180/- | 245/- | 270/- |
Krút. moment (Nm/.) | 250/- | 300/- | 350/- | 370/- | 48/- | 520/- |
0 – 100 km/h | 8,9 | 8,2/8,0 | 6,9 | 6,4 | 5,2 | 4,8 |
Max. rýchlosť (km/h) | 222 | 235/227 | 224 | 250 | 250 | 250 |
Spotreba na 100 km (l) | 6,0 | 6,0/7,1 | 6,2 | 6,7 | 8,0 | 8,3 |
Technické údaje (naftové motory)
Verzia | 220d/4Matic | 250d |
---|---|---|
Objem motora (ccm) | 2 143 | 2 143 |
Valce/ventily | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 125/- | 150/- |
Krút. moment (Nm/.) | 400/- | 500/- |
0 – 100 km/h | 8,3/8,1 | 7,2 |
Max. rýchlosť (km/h) | 231/225 | 243 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,5/5,0 | 4,6 |