Vlajkovú loď Renaultu, nový Talisman, ktorý nahradí v ponuke obstarožnú Lagunu a neúspešný Latitude, sme vám podrobne predstavili už v júni. Renault však sľúbil, že do Frankfurtu nad Mohanom privezie počas svetovej premiéry aj verziu kombi. Ako vidieť z prvých zverejnených fotografií, svoj sľub dodrží. Napokon, vie čo robí. Ročne pohltí Európa milión vozidiel strednej triedy, z ktorých až 54 percent pripadá práve na kombi. Jeho najväčšími rivalmi budú VW Passat Variant, Ford Mondeo Combi, Opel Insignia Sports Tourer či Peugeot 508 SW.
Druhý karosársky variant si zachoval rozmery sedanu. Talisman Grandtour má na dĺžku 4 860, na šírku 1 870 a na výšku 1 460 mm. Pôvodný ostal aj rázvor náprav s hodnotou 2 810 mm. Po stredné stĺpiky je všetko po starom. Zadná časť je ale praktiky úplne nová vrátane dverí, bočných okien, blatníkov aj predĺženej strechy. Siluetu elegantného kombi zvýrazňujú hliníkové strešné lišty a spojler. Turbulencie za vozidlom redukujú dve nenápadné vertikálne lišty po stranách zadného okna. Zvlnená spodná línia okien, lemovaných chrómom, pripomína nové SUV Kadjar.
Do kufra, ktorý ponúkne v základnom usporiadaní 572 litrov objemu pre batožinu je vďaka senzoru v nárazníku a elektricky ovládanému veku ľahký prístup. Batožinový priestor má dĺžku 1 116 mm Po sklopení sedadiel vzrastie úžitkový objem na 1 700 litrov. Ložná plocha sa tým predĺži na 2 010 mm. Z väčšieho priestoru bude ťažiť aj posádka. Vyššie klenutá strecha znamená totiž o 30 mm väčšiu priestorovú rezervu nad hlavami zadných cestujúcich. To len umocní veľkorysé vnútorné proporcie Talismanu, ktorý ponúka nad prednými sedadlami 902 a nad zadnými 886 mm. Priestor pre kolená vzadu je až 262 mm.
Na takú Škodu Superb Combi to síce stačiť nebude, no aj tak je Talisman Grandtour jedným z velikánov triedy. Renault tiež zdôrazňuje komfort vyplývajúci z luxusných masážnych predných sedadiel, ktoré možno nastavovať až v desiatich parametroch, z toho osem elektricky. Nechýba aparatúra Bose, ani rozhranie R-Link 2 s dotykovým displejom a uhlopriečkou 7 alebo 8,7 palca. Cez R-Link možno ovládať aj ďalšiu pýchu Talismanu – systém Multi-Sense, ktorý ovplyvňuje činnosť motora, prevodovky, riadenia ale aj adaptívnych tlmičov či dokonca atmosféru v interiéri zmenou farby ambientného osvetlenia (5 farieb) a generovaného zvuku motora.
Na výber sú módy Comfort, Sport a Neutral. Režim Perso dovoľuje vodičovi individuálnu konfiguráciu nastavenia. To sa týka aj technologickej vychytávky v podobe riadenej zadnej nápravy 4Control, ktorá je v tejto triede použitá prvýkrát. Vychyľovanie kolies uľahčuje parkovanie a pri vysokých rýchlostiach zas podporuje stabilitu. Bohužiaľ, s pohonom 4×4 Talisman nepočíta, čo bude iste konkurenčnou nevýhodou. Podobné je to pod kapotou, kde sa usídlili výlučne preplňované motory s objemom 1,6 litra – benzínový 1,6 TCe (110, 147 kW) a dieselový 1,6 dCi (81, 96, 118), pričom silnejší s dieselov použije dve turbodúchadlá.
Motory budú spojené buď so 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami alebo so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou 7-EDC. Prísny downsizing má Talismanu priniesť ukážkovo nízku spotrebu paliva. Tá je však zatiaľ tajomstvom. Presné prevádzkové a technické údaje zverejní totiž Renault až po frankfurtskej premiére.
Rozmery
Dĺžka | 4 850 |
---|---|
Šírka | 1 870 |
Výška (mm) | 1 461 |
Rázvor náprav (mm) | 2 810 |
Objem kufra (mm) | 572 – 1 700 |
Technické údaje
Motor | 1,6 TCe | 1,6 TCe | 1,6 dCi | 1,6 dCi | 1,6 dCi |
---|---|---|---|---|---|
Valce/ventily | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Objem motora (cm) | 1 618 | 1 618 | 1 598 | 1 598 | 1 598 |
Max. výkon (kW/ot.) | 110/- | 147/5 750 | 81/- | 96/4 000 | 118/4 000 |
Krút. moment (Nm/ot.) | -/- | 260/2 500 | -/- | 320/1 750 | 380/1 750 |
Prevodovka | 7-EDC | 7-EDC | 6M | 6M/6-EDC | 6M/6-EDC |