Ďalším plodom spolupráce automobiliek Chrysler a Fiat je veľkopriestorový Voyager premenovaný na Lanciu. Fiat tak pokračuje vo svojej stratégii uvádzať na európskych trhoch americké modely premenované na Fiaty (Freemont) a Lancie (Thema, Voyager).
Okrem samotného loga na maske chladiča sa v prípade Voyagera v detailoch zmení aj interiér (nová palubná doska, materiály, rozsah výbavy). Zachované však zostane základné usporiadanie s tromi radmi sedadiel, ich patentovaným sklápaním Stow'n Go a posuvnými bočnými dverami.
Nafta aj benzín
Od začiatku predaja budú na pohon Lancie Voyager k dispozícii dva motory. Benzínový šesťvalcový motor 3.6 V6 Pentastar (211 kW/287 k) a naftový 2.8 JTDm, ktorý nie je ničím iným ako známym agregátom 2.8 CRD poháňajúcim doterajší Chrysler Voyager. Pod kódovým označením RA 428 DOHC čakajte veľký liatinový štvorvalec z dielní VM Motori s vyvažovacími hriadeľmi, vstrekovaním common-rail s piezovstrekovačmi, keramickými žeraviacimi sviečkami a variabilným turbodúchadlom s elektricky ovládanými klapkami. Podľa Lancie bude naladený na výkon 120 kW/163 k.
Voyager 3.6 V6 vo výbave Gold (stredná výbava) bude stáť 36 730 €, rovnako vybavená naftová verzia vyjde zákazníkov na 38 800 €. Výbavový stupeň Gold v budúcom roku doplní skromnejší Silver a vrcholný Platinum.
Rozmery | |
---|---|
Dĺžka (m) | 5,21 |
Šírka (m) | 1,99 |
Výška (m) | 1,75 |
Rázvor (m) | 3,1 |
Technické údaje | ||
---|---|---|
Motor | 3.6 V6 | 2.8 CRD |
Počet valcov/ventilov | 6/24 | 4/16 |
Zdvihový objem (cm3) | 3604 | 2768 |
Max. výkon (kW/min-1) | 211/6600 | 120/3800 |
Krút. moment (Nm/min-1) | 344/4400 | 360/1800 |
Prevodovka | 6A | 6A |
Max. rýchlosť (km/h) | 209 | 193 |
0–100 km/h (s) | 8,6 | 11,9 |
Komb. spotreba (l/100 km) | 10,8 | 7,9 |