Na vývoji nového naftového motora Renault spolupracuje s rakúskou spoločnosťou AVL. Pri jeho konštrukcii chcú obidve spoločnosti uplatniť niekoľko technológií, ktoré v tejto objemovej triede doteraz nikto nepoužil. Zaujímavosťou bude, že na prepĺňanie bude trojvalcový agregát využívať klasické výfukové turbodúchadlo aj mechanické dúchadlo typu Roots. Automobilka pripravuje niekoľko výkonových stupňov, ten najvýkonnejší by mal dosiahnuť max. výkon až 80 kW/109 k a max. krútiaci moment 240 Nm (parametre doteraz vyhradené pre štvorvalec 1.5 dCi). Kvôli stabilizácii výkonu a nezávislosti od teploty okolia bude motor využívať vodou chladený medzichladič stlačeného vzduchu.
Podľa konštruktérov je motor takmer hotový, zostáva vyriešiť len potlačenie jeho vibrácií a hlučnosti. Pre montáž do malých áut bez dostatočného miesta na účinné tlmiace a zvukovoizolačné hmoty je to kľúčová záležitosť.