GM vidí budúcnosť Opla v elektrine

General Motors sa plánuje dostať prostredníctvom svojej divízie Opel/Vaxhall na čelné miesto v produkcii elektrických vozidiel.

23.10.2011 20:55
Opel-RAK e Concept Foto:
Do konca roka sa rozhodne o osude Opla RAK-e.
debata

Prvým elektromobilom uvedeným na trh pod značkou Opel je Ampera, ktorú síce poháňa elektromotor, ale má pre istotu aj benzínový motor na predĺženie dojazdu. Ampera je súrodencom Chevroletu Volt. Alain Visser, šéf predaja a marketingu povedal, že vďaka Ampere získala značka náskok troch rokov pred svojimi konkurentmi. Opel už má 6000 predbežných objednávok a jeho cieľom je predaj 10 000 kusov na budúci rok. Automobilka v súčasnosti pracuje na ďalších dvoch elektromobiloch. Jedným je RAK-e, ktorý debutoval v podobe štúdie na autosalóne vo Frankfurte v septembri. Dvojmiestne auto na baterky by malo stáť 10 000 až 12 000 eur a malo by ho vyrábať KTM v Salzburgu. Rozhodnutie, či sa RAK-e dostane do sériovej výroby, by malo padnúť do konca tohto roka. V prípade kladného rozhodnutia by sa do predaja malo dostať už v roku 2013.

Ampera je len začiatkom elektrickej ofenzívy GM. Foto: GM
Opel-Ampera Ampera je len začiatkom elektrickej ofenzívy GM.

O ďalšom malom elektromobile so značkou Opel toho nebolo veľa prezradené. S najväčšou pravdepodobnosťou však pôjde o sesterský model elektrickej verzie Chevroletu Spark, o ktorej sme prednedávnom písali. Chevrolet plánuje začať s výrobou Sparku EV v roku 2013. Hlavným konkurentom Opla v súboji o vedúci post vo výrobe elektromobilov je Renault-Nissan, ktorý investuje do tejto oblasti 4 miliardy eur. Aliancia Renault-Nissan má za cieľ predať do konca roka 2016 až 1,5 milióna elektromobilov. Už teraz sama seba označuje za globálneho výrobcu elektromobilov číslo jeden. Hlavným ťahúňom aliancie je Auto roka, Nissan Leaf, okrem toho majú v portfóliu aj Renault Fluence Z.E. a Kangoo Z.E. Z mini elektromobilov sa do sériovej výroby môžu dostať Twizy a ZOE.

Ďalším silným hráčom, ktorý sa snaží o vedúcu pozíciu v elektromobiloch, je Mitsubishi so svojim mini i-MiEV, ktoré sa vyrába aj pod značkou Citroen ako C-Zero a Peugeot ako iOn. Mitsubishi má pozíciu prvolezca, lebo svoje auto na baterky umiestnilo na trh už v roku 2009. V roku 2011 plánuje vyrobiť dokopy 25 000 elektro­mobilov.

debata chyba
Články podľa značiek