Takto môže vyzerať nový Mercedes-Benz G

Dizajnéri v nemeckom štúdiu v Carlsbade ukázali štúdiu nového Mercedesu triedy G.

31.12.2012 09:19
Mercedes-Benz Ener-G-Force Foto:
Robustné SUV, postavené na 20-palcových kolesách, by mohlo slúžiť armáde, polícii, ale aj záchranárom.
debata (6)

Už tradične sa s autosalónom v kalifornskom Los Angeles spája dizajnérska súťaž Los Angeles Design Challenge. Tento rok mali prihlásené tímy za cieľ navrhnúť vozidlo diaľničnej polície pre rok 2025. Nechýbal ani Mercedes-Benz. A úlohy sa jeho dizajnéri v nemeckom štúdiu v Carlsbade zhostili vskutku vo veľkom štýle. Nepostavili obyčajnú zmenšeninu, ale rovno model v mierke 1:1. Koncept nesie názov Ener-G-Force a predstavuje víziu poriadne agresívneho ekologického terénneho auta budúcnosti. Písmeno „G“ v názve, samozrejme, prezrádza príslušnosť k stuttgartským off-roadom, konkrétne k terénnej ikone Mercedes-Benz G, ktorá schádza z výrobných liniek od roku 1979. Na túto paralelu upozorňuje aj grafika predných svetiel.

Prekvapujúce však je, že napriek zadaniu nemá štúdia policajný výstroj, sfarbenie a z jej svalnatých kriviek skôr vyplýva, že sa cíti lepšie v ťažkom teréne ako na diaľnici. Policajná verzia ostala zatiaľ len na papieri. O všestrannosti však pochybovať nemožno. Toto auto by mohlo pokojne vstúpiť aj do armádnych služieb alebo k záchranárom. Jeho 20-palcové disky obuté obrovskými „balónmi“ s drsným dezénom nepoznajú prekážku. A ak by sa aj niečo stalo, zadný kryt na veku, pripomínajúci priestor na rezervné koleso, je v skutočnosti schránkou na náradie.

A čo dokáže rozhýbať tohto „mamuta“ na štyroch kolesách? Autori projektu počítajú s alternatívnym pohonom, najlepšie s nulovými emisiami. Predstava je, že Mercedes Ener-G-Force bude disponovať štvoricou elektromotorov integrovaných priamo v kolesách. To je ideálne pre trakciu, pretože sila prenášaná na povrch môže byť regulovaná samostatne pre každé z nich. Energia môže pochádzať buď z ďalšej generácie akumulátorov, alebo palivových článkov napájaných vodíkom. Ten si má však Ener-G-Force vyrábať priamo z vody pomocou takzvaného hydro-tech konvertoru, teda akéhosi chemického transformátora. Vodou umiestnenou v nádržiach na streche sa však plytvať nebude. Bude sa recyklovať, keďže výsledkom procesu v palivových článkoch je vodná para. Autori predpokladajú, že dojazd takéhoto vozidla na jedno vodné natankovanie by mohol byť v roku 2025 až 800 km! Namiesto nádrží môžu byť na streche umiestnené rôzne zariadenia – kamery, zbrane či dokonca topografický skener Terra-Scan, monitorujúci okolie v uhle 360 stupňov. Vďaka jeho informáciám by sa potom mohla prispôsobovať charakteristika podvozku, napríklad aj svetlá výška.

Pri pohľade na tohto mastodonta sa však ponúka aj otázka, či nie je tak trochu štylistickým cvičením pri hľadaní podoby novej generácie Mercedesu triedy G, ktorá sa objaví nepochybne podstatne skôr ako v roku 2025.

Mercedes-Benz Ener-G-Force
Mercedes-Benz Ener-G-Force
+2Mercedes-Benz Ener-G-Force
6 debata chyba
Články podľa značiek