Subaru dodávalo dlhé roky svoj model Legacy vybavený klasickými automatickými prevodovkami s hydrodynamickým meničom. V ich prospech hovorí veľmi dobrý komfort radenia, plynulé rozbiehanie a manévrovanie v malých rýchlostiach. Problémom však ostáva menšia účinnosť a vyššia spotreba vozidiel s automatom.
Konštruktéri Subaru preto vlastnými silami vyvinuli novú prevodovku Lineartronic s plynulým prevodovým pomerom. Jej princíp je rovnaký ako pri ostatných bezstupňových prevodovkách CVT, rozdiel je však v tom, že kým klasické prevodovky CVT používajú na prenos krútiaceho momentu remeň, Subaru zvolilo špeciálnu reťaz v olejovom kúpeli.
Dôvodom použitia reťaze je schopnosť prenášať väčší krútiaci moment a nižšie trenie, ktoré je charakteristické pre remeňové prevody konvenčných CVT prevodoviek. Účinnosť prevodovky je zároveň vyššia približne o 5 %.
Výsledkom týchto špecifických úprav je schopnosť novej prevodovky znížiť kombinovanú spotrebu o 0,5 l/100 km (v porovnaní s konvenčnou automatickou prevodovkou). Len pripomíname, že prevodovku Lineartronic bude Subaru kombinovať s benzínovými motormi s objemom 2,0 a 2,5 litra.