Nové športové Clio s presným označením R.S. 200 EDC sa na slovenskom trhu objaví už v apríli tohto roku. Renault preto pomaly odhaľuje ďalšie jeho tajomstvá.
Podvozok ladený v Dieppe
Vyšším výkonom je okrem pevnejšieho skeletu prispôsobený aj samotný podvozok, ktorý je dielom konštruktérov zo špecializovaného závodu v Dieppe (športové Cliá sa tu vyrábajú už od roku 1991). Vybrané súčasti predného zavesenia MacPherson boli zosilnené a auto dostalo pevnejšie tlmiče s presnejším hydraulickým ovládaním kompresie (princíp spočíva v zabudovaní druhotného tlmiča do tela hlavného tlmiča). Zadná jednoduchá náprava s vlečenými ramenami spojenými torznou priečkou dostala o 60 % tuhší stabilizátor (v porovnaní s bežným Cliom). Oproti predchádzajúcej generácii Clia R.S. je stabilizátor tuhší o ďalších 10 %.
O trakciu prednej nápravy sa stará elektronicky riadený predný diferenciál označený R.S. Diff. Zasahuje ešte pred samotným stabilizačným systémom a pri jeho práci (pribrzďovaní pretáčajúceho sa kolesa) nie je riadiacou jednotkou znižovaný výkon motora. Súčasťou sériovej výbavy je aj Launch Control.
Ponúkané farebné odtiene Clia R.S. |
---|
Nemetalická farba |
Biela Glacier White |
Metalické farby |
Červená Flamme Red |
Čierna Profond Black |
Šedá Platine Grey |
Žltá Sirius Yellow |
Sport a Cup
Renault opäť ponúka možnosť výberu jedného z dvoch nastavení podvozku. Športovejší Cup je o 15 % tuhší, má o 3 mm nižšiu svetlú výšku a ponúka riadenie s ostrejším prevodom.
Vodiča Clia R.S. si bude môcť zvoliť jeden z troch jazdných režimov – Normal, Sport, Race ovplyvňujúcich nastavenie motora, odozvy plynového pedálu, posilňovača riadenia, prácu prevodovky a elektronických stabilizačných systémov.
Režimy – R.S. Drive | |||
---|---|---|---|
Režim | Normal | Sport | Race |
Voľnobeh (ot./min.) | 750 | 1005 | 1005 |
Citlivosť plynu | Komfort | Dynamic | Dynamic |
Zvuk motora | – | Zvýraznený | Zvýraznený |
Varovanie pred obmedzovačom | Nie | Áno | Áno |
Prevodovka | Eco/Komfort | Sport | Len manuálne |
Čas radenia | Progresívny | Rýchly | Veľmi rýchly (do 150 ms) |
Launch Control | Nie | Áno | Áno |
Riadenie | Ľahké | Tuhé | Tuhé |
ESP + ASR | Normal | Zvýšená tolerancia | Off |
Palubná telemetria
Pri dynamickej jazde môže vodič na displeji systému palubnej telemetrie R.S. Monitor 2.0 v aktuálnom čase sledovať krútiaci moment a výkon motora, teplotu chladiacej kvapaliny, teplotu nasávaného vzduchu, otvorenie škrtiacej klapky, tlak brzdového systému, uhol natočenia volantu, otáčky motora, teplotu motorvého oleja, teplotu spojok EDC a krútiaci moment na kolesách. Systém ďalej poskytuje grafické výstupy priečneho aj pozdĺžneho zrýchlenia so zobrazením max. nameraných hodnôt (možnosť uložiť na USB), preklz hnaných kolies (v %), krivky výkonu aj krútiaceho momentu v závislosti na čase a zobrazenie vnútra prevodovky EDC so zvoleným prevodovým stupňom a teplotou spojok. Systém zobrazuje aj zrýchlenie z 0 na 50 km/h, z 0 na 100 km/h, 400 m a 1000 m s pevným štartom. Samozrejmosťou sú aj stopky.
Ďalšími užitočnými informáciami telemetrického systému sú servisné informácie – vzdialenosť prejdenú aktuálnymi pneumatikami, tlmičmi, brzdovými doštičkami a diskami od ich poslednej výmeny.
Servisné intervaly | |
---|---|
Rozvodová reťaz | bez údržby |
Motorový olej | 1 rok/20 000 km |
Vzduchový filter | 2 roky/40 000 |
Zapaľovacie sviečky | 4 roky/60 000 |
Brzdová kvapalina | 4 roky/120 000 |
Chladiaca zmes | 4 roky/120 000 |
Remene | 6 rokov/160 000 |
Hlavné technické údaje | |
---|---|
Max. výkon (kW/min-1) | 147/6000 |
Krút. moment (Nm/min-1) | 240/1750 |
Prevodovka | 6-EDC |
0–100 km/h (s) | 6,7 |
Max. rýchlosť (km/h) | 230 |