A prečo nie? Koncern Volkswagen má v talóne všetky potrebné technické ingrediencie. Britský luxusný koráb do terénu by však už mal podľa prvých informácií stáť na novej platforme, ktorú bude využívať nasledujúca generácia Audi Q7, Volkswagenu Touareg, Porsche Cayenne, ale aj nové Lamborghini. Aj preto sa jeho uvedenie na trh očakáva až v roku 2015.
Dovtedy má najprestížnejšia koncernová značka dosť času zistiť reakcie verejnosti na jej historický krok. V Ženeve sa však práve vlažný ohlas zo strany návštevníkov stal problémom. Dizajn koncept EXP 9, ktorý pôsobil skôr ako prototyp sériového modelu, než vzdialená vízia, si vyslúžil nelichotivé prívlastky.
Jednoducho je príliš nudný a konzervatívny. Na jednej strane je to pochopiteľné, pretože ide o radikálnu novinku v ponuke, no priania zákazníkov, ktorí za nové SUV „vysolia“ 150 000 libier, nemôžu ostať bokom. A tak koncern potvrdil, že kým sa EXP 9 dostane do výroby, prepracuje dizajn tak, aby pôsobil modernejšie a dynamickejšie. Zmeniť sa majú napríklad obrovské predné svetlá z Mulsane či zadné retroblatníky. Keďže však najväčší odbyt očakáva Bentley v Číne a Rusku, vystaví ešte nezmenenú štúdiu na nadchádzajúcom pekinskom autosalóne. To by mohlo v konečnom dôsledku zamiešať karty. Ak sa bude páčiť tam, úpravy budú menej radikálne.
O luxuse však pochybovať netreba. Štvorčlenná posádka bude rozmaznávaná na úrovni first class. Nechýbajú obrazovky, minibar, panoramatická strecha ani pikniková výbava v kufri s pravým krištáľom a chladeným šampanským.
Núdza nebude ani o výkon. Techniku si totiž EXP 9 F požičalo z kupé Continental GT. Dvanásť preplňovaných valcov s výkonom 449 kW dáva tomuto monštru postavenému na 23-palcových diskoch s centrálnou maticou titul najrýchlejšieho SUV planéty. Presné dynamické parametre však ostávajú stále tajomstvom. Ráta sa aj so „slabšou“ verziou V8 Bi-Turbo (373 kW) či s hybridným pohonom.
Automobilka z Crewe predpokladá, že by ročne vyrábala do 5000 kusov. Väčšina z nich to bude mať namierené do Číny, kde Bentley umiestňuje najväčšiu časť svojej produkcie. Konkurovať by mu mohlo pripravované SUV z koncernového Lamborghini, ale aj ohlasované Maserati Kubang.