Nový Renault Scénic je úspornejší

Po modernizácii Mégane prišiel Renault začiatkom tohto roka aj s vynovenými minivanmi Scénic a Grand Scénic. Na rozdiel od Mégane však prešli veľkoprostorové dvojičky oveľa väčšími vizuálnymi úpravami.

28.05.2012 06:00
Renault Foto:
Scénic aj Grand Scénic dostali úplne nové predné masky a predné reflektory.
debata (1)

Prepracovaná bola prakticky celá predná časť. Nové sú nárazníky, svetlá aj kapoty. Kým krátky Scénic sa novou maskou lakovanou v lesklej čiernej farbe snaží posilniť športový charakter, Grand Scénic podporuje horizontálnym členením masky imidž MPV. Na oboch modeloch sa objavujú denné diódové svetlá a nová grafika zadných svetiel. Modernizáciu dopĺňa rozšírená ponuka farieb laku o modrú Blue Majorele a červenú Rouge Grenat.

Renault Grand Scénic má rázvor náprav väčší o... Foto: Renault
Renault Renault Grand Scénic má rázvor náprav väčší o 65 mm (v porovnaní so Scénicom).

V interiéri sú použité nové farby čalúnenia, no najväčšie zmeny sa týkajú kritizovaného digitálneho prístrojového panelu. Ten dostal modernejšiu grafiku a nové ukazovatele pre niektoré rozšírené funkcie asistenčných systémov. Po úspechu špeciálnej verzie Bose Edition, osadenou špičkovou audi-sústavou, sa táto pôvodne akčná verzia z roku 2011 dostáva priamo do ponuky. O kvalitnú reprodukciu sa bude starať systém Bose s deviatimi reproduktormi vrátane výkonného subwooferu. No aj základné audi-systémy môžu byť od výbavy Expression prepojené s externými prehrávačmi hudby cez USB-port.

Rozmery
Model Scénic Grand Scénic
Dĺžka/šírka/výška (mm) 4365/1845/1680 4575/1845/1675
Rázvor náprav (mm) 2705 2770
Objem kufra/nádrže (l) 470 – 1870/60 210 – 2085/60

Na poli bezpečnosti sa môže Scénic pochváliť asistentom rozjazdu do kopca, „trojklikom“ smerových svetiel, ale najmä takzvaným Visio systémom. Ten integruje upozornenie nedobrovoľného opustenia jazdného pruhu s automatickým prepínaním diaľkového režimu svetiel. Oba systémy pracujú na základe kamery umiestnenej za čelným sklom.

Nový Scénic bude mať tri motory z radu... Foto: Renault
Renault Nový Scénic bude mať tri motory z radu úsporných priamovstrekových agregátov Energy so stop-štart systémami.

Pod kapotou sa udiali zmeny v prospech zníženia spotreby. Nový Scénic bude mať totiž až tri motory z radu úsporných priamovstrekových agregátov Energy so stop-štart systémami, odpájateľnými alternátormi či variabilným chladiacim systémom. Po úspornom motore 1.6 dCi 130 (96 kW), ktorý je najvýkonnejším a najúspornejším motorom v triede a ktorý sa objavil v Scénicu už koncom minulého, pribudne aj inovovaný diesel 1.5 dci110 (81 kW). Väčší motor, nahrádzajúci pôvodný agregát 1.9 dCi, spotrebuje len 4,4 litra nafty na 100 km, čo je až o 20 % menej. Najúspornejšou bude menšia „jednapäťka“, ktorá si vypýta na 100 km ešte o tri deci paliva menej. V porovnaní s minulosťou vykazuje teda úsporu 12 %. To aj vďaka kombinácii so 6-stupňovými prevodovkami.

Renault prepracoval v interiéri kritizovaný... Foto: Renault
Renault Renault prepracoval v interiéri kritizovaný prístrojový panel a doplnil výkonnú audiosústavu Bose.

V Scénicu si tiež odbije premiéru benzínové turbo 1.2 TCe (85 kW), ktoré má postupne vyradiť atmosférický agregát 1.6i 16V. Aj on bude mať priame vstrekovanie, znížené trenie či stop-štart systém – technológie, ktoré sa postarajú o priemernú spotrebu 5,9 litra benzínu. To je až o 1,5 litra menej. Na stovku pritom Scénic 1.2 TCe akceleruje pod dvanásť sekúnd.

Inovovaný Scénic má udržať Renaultu vedúce postavenie v triede vanov nižšej strednej triedy. Napokon, práve Scénic, ktorého prvá generácia sa predstavila v roku 1996, je zakladateľom tejto kategórie. Za 16 rokov zišlo z výrobných liniek francúzskeho závodu Douai takmer štyri milióny kusov.

Inovovaný Scénic má udržať Renaultu vedúce... Foto: Renault
Renault Inovovaný Scénic má udržať Renaultu vedúce postavenie v triede vanov nižšej strednej triedy.

Svetovú premiéru absolvoval Scénic 2012 na januárovom autosalóne v Bruseli a slovenskému publiku sa predstavil v marci v Bratislave.

Technické údaje
Motor 1.2 TCe Energy 1.5 dCi Energy 1.6 dCi Energy
Počet valcov/ventilov 4/16 DOHC Turbo 4/16 DOHC Turbo 4/16 DOHC Turbo
Zdvihový objem (ccm) 1198 1461 1598
Max. výkon (kW/ot.) 85/4500 81/4000 96/4000
Max. krút. moment (Nm/ot.) 190/2000 260/1750 320/1750
Max. rýchlosť(km/h) 180 180 195
0 – 100 km/h (s) 11,7 (11,9) 12,5 10,3 (10,5)
Spotreba (l/100 km) 5,9 (6,1) 4,1 4,4 (4,5)
1 debata chyba
Články podľa značiek