Nové Suzuki SX4 S-Cross bolo tak trochu záhadou. Od predstavenia konceptu S-Cross vlani v Paríži sa o ňom hovorilo ako o nástupcovi populárneho modelu SX4. Lenže rozmery nesedeli. Štúdia bola podstatne väčšia. A tak to zostalo aj so sériovou verziou. Tá nakoniec dostala názov SX4 S-Cross a v portfóliu Suzuki vytvorila úplne nový model.
Suzuki SX4 S-Cross si teda so starou „esixštvorkou“ nemýľte. Na dĺžku má tento crossover 4 300, na šírku 1 765 a na výšku 1 575 mm. Aj rázvor náprav 2 600 mm potvrdzuje, že Suzuki postavilo nového konkurenta pre Nissan Qashqai alebo Škodu Yeti. Len pre zaujímavosť, v porovnaní s pôvodným SX4, ktoré ostáva stále v ponuke, je S-Cross o 180 mm dlhší, o 35 širší a o 10 vyšší. Na rázvore pribudlo rovných desať centimetrov.
Kto sa však tešil, že sériovému modelu ostane šmrnc parížskej štúdie S-Cross, bude asi trochu sklamaný. Z atraktívneho SUV sa stal tak trochu tuctový crossover. Napokon, dizajn si na rozdiel od starého SX4, ktoré vzišlo z dielne Italdesignu, vzalo tentoraz pod palec priamo Suzuki. Pomerne „mäkké“ obrysy naznačujú snahu o zníženie aerodynamického odporu. Prednú masku zdobia chrómové lamely a svetlá denné LED diódy. V ponuke bude celkom desať lakov karosérie, z toho dva nové odtiene – limetková metalíza a ametystová sivá. Schopnosť jazdy v teréne umocňuje bohaté oplastovanie spodnej časti nárazníkov, ako aj prahov.
V porovnaní so Suzuki SX4 je interiér podstatne solídnejší. Zakladá si na kvalitnejších materiáloch a dekoráciách. Najvyššia úroveň obsahuje veľkú panoramatickú strechu, o ktorej Suzuki tvrdí, že je jedna z najväčších v tejto kategórii. Jej dĺžka je presne 1 000 mm. Predný sklenený panel možno pritom vysunúť nad zadný, čím vznikne otvor s dĺžkou 560 mm. Vnútorný priestor najlepšie dokumentuje solídny údaj vzdialenosti predných a zadných sedadiel 814 mm. Cestujúci vzadu navyše ťažia z vybratí na zadných stranách predných operadiel. Bezpečnostnú výbavu tvorí štandardne sedem airbagov, kontrola tlaku v pneumatikách či stabilizačný systém ESP.
Batožinovým priestorom s objemom 430 litrov ukazuje S-Cross chrbát väčšine svojich súperov. Je to o 20 litrov viac ako v Qashqai a o 25 viac v porovnaní so Škodou Yeti.
Ponuku motorov tvoria len dva agregáty. Klasický atmosférický štvorvalec 1,6i VVT s výkonom 88 kW, známy z SX4, prešiel drobnými úpravami. Má napríklad nižšie trenie a o čosi nižšiu hmotnosť. Spojený je s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo kontinuálnou prevodovkou CVT s možnosťou manuálneho režimu so siedmimi prednastavenými prevodovými pomermi.
Druhú alternatívu tvorí nový turbodiesel 1,6 DDiS, teda objemovo menší „nafťák“, než má staré SX4. Jeho pôvod je opäť v talianskom Fiate. Výkon síce klesol z 99 na 88 kW, ale hodnota krútiaceho momentu 320 Nm ostala vďaka turbodúchadlu s premenlivou geometriou zachovaná. Diesel je kombinovaný výlučne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Oba motory môžu byť spriahnuté s pohonom oboch náprav 4WD. Suzuki tvrdí, že SX4 S-Cross bude najúspornejším crossoverom vo svojej triede. Normovaná spotreba pre benzínovú „predokolku“ je len 5,5 a pre diesel 4,4 litra paliva na 100 km. To aj vďaka nasadeniu stop-štart systému, dlhším prevodom a indikátoru ekonomického radenia.
Rozmery | |
---|---|
Dĺžka (mm) | 4 300 |
Šírka (mm) | 1 765 |
Výška (mm) | 1 570 |
Rázvor náprav (mm) | 2 600 |
Objem kufra/nádrže (l) | 430/47 |
Nový systém pohonu 4×4 AllGrip má až štyri režimy. Mód Auto uprednostňuje zväčša pohon predných kolies, no po stratení trakcie prednej nápravy zapojí aj zadné kolesá. V režime Sport prenáša systém k zadným kolesám ešte viac krútiaceho momentu, čo má zlepšiť trakciu pri dynamickom štýle jazdy. Mód Snow je určený na klzké povrchy a nespevnené vozovky, keď sú v zábere všetky štyri kolesá permanentne, no s premenlivým pomerom v závislosti od okamžitých podmienok. Posledným režimom je režim Lock pre najťažšie podmienky s pevným prerozdelením krútiaceho momentu medzi nápravy v pomere 50:50 a upravenou činnosťou trakčných systémov.
Suzuki SX-4 S-Cross vyrába japonská automobilka vo svojom maďarskom výrobnom závode v Ostrihome. Na slovenský trh bolo uvedené začiatkom septembra. Predáva sa v piatich úrovniach vybavenia od základnej Start až po najvyššiu Elegance +. Cena základnej verzie 1,6 VVT 2WD Start je 16 000 eur. Aj to dokladuje, že SX4 S-Cross nie je nástupcom súčasnej Suzuki SX4. Ten príde na trh najskôr budúci rok.
Technické údaje | ||||
---|---|---|---|---|
Model | 1,6 VVT | 1,6 VVT AWD | 1,6 DDiS | 1,6 DDiS AWD |
Zdvihový objem (ccm) | 1 586 | 1 586 | 1 598 | 1 598 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 DOHC | 4/16 DOHC | 4/16 DOHC Turbo | 4/16 DOHC Turbo |
Max. výkon (kW/ot.) | 88/6 000 | 88/6 000 | 88/3 750 | 88/3 750 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 156/4 400 | 156/4 400 | 320/1 750 | 320/1 750 |
Max. rýchlosť (km/h) | 180 | 175 | 180 | 175 |
0 – 100 km/h (s) | 11,0 | 12,0 | 12,0 | 13,0 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,4 | 5,7 | 4,2 | 4,4 |
SX4 S-Cross 2WD | 1,6 VVT | 1,6 DDiS |
---|---|---|
Start | 16 000 € | – |
Comfort | 18 000 € | 19 500 € |
Premium | 19 200 € | 21 000 € |
Premium CVT | 20 700 € | – |
Elegance | 20 700 € | 22 500 € |
Elegance CVT | 22 200 € | – |
Elegance + | 21 950 € | 23 750 € |
SX4 S-Cross 4WD | 1,6 VVT | 1,6 DDiS |
---|---|---|
Premium | 21 000 € | – |
Premium CVT | 22 500 € | – |
Elegance | 22 500 € | 24 300 € |
Elegance CVT | 24 000 € | – |
Elegance + | 23 750 € | 25 550 € |
Elegance + CVT | 25 000 € |