Nissan má s prevodovkami s kontinuálnou zmenou prevodu dlhoročné skúsenosti. Najmä na domácom trhu, kde sú CVT „skrine“ u zákazníkov veľmi populárne. V USA, kde prevažujú klasické automaty s hydrodynamickým meničom, pripadne dvojspojkové prevodovky, sú však novinkou.
A taká je aj reakcia. Američanom sa nepáči bezstupňový charakter činnosti CVT. Čo sa s tým dá ale robiť? Nissan však napriek tomu reagoval sebareflexiou. „Podcenili sme osvetu a zákazníkom nedostatočne vysvetlili rozdiel medzi CVT a klasickými automatickými prevodovkami, uviedla automobilka na konto americkej kritiky.
Horšie však je, že sa stále častejšie množia v USA reklamácie prevodoviek XTronic z dôvodu poruchovosti. A to automobilke s imidžom japonskej kvality iste nepridá na popularite. Hlavne v čase, keď si to z dôvodu stagnujúcich predajov nemôže dovoliť.