Nové Murano sa má opäť spoliehať na atraktívny dizajn, ktorý mu priniesol slávu pred dvanástimi rokmi, keď sa predstavila jeho prvá generácia. A že to myslí Nissan vážne, sme sa mohli presvedčiť už vlani vďaka efektnej štúdii Resonance z autosalónu v Detroite. Práve tá sa má stať predlohou jeho sériovej verzie.
Murano sa v portfóliu Nissanu postaví opäť nad Qashqai a X-Trail, ktoré dorazia už tento rok v nových generáciách. Zároveň však bude v Európe znamenať aj koniec terénneho Pathfinderu. Nemýľte si ho však s rovnomenným americkým modelom so samonosnou karosériou. Ten európsky má stále rámový podvozok a charakter off-roadu.
Veľkosťou má Murano kopírovať súčasnú generáciu s dĺžkou 4 860 mm a rázvorom 2 820 mm. Bude však pravdepodobne nižšie. Postavia ho na platforme D, ktorú zdieľajú americké modely Pathfinder alebo veľký sedan Altima. Pod kapotou sa má objaviť nielen 6-valec 3,5 V6 s výkonom 193 kW, ale aj 2,5 litrový 4-valec, a to v kombinácii s elektromotorom.
Pre Európu nebude chýbať ani diesel. Naftová verzia sa však predstaví až neskôr. Najprv totiž uvedú Murano na americký trh, a to na jeseň. Na starom kontinente ho tak môžeme očakávať najskôr na budúci rok. Isté však je, že z ponuky definitívne vypadne otvorená verzia CrossCabriolet, ktorá nenašla u zákazníkov želaný ohlas.