Porsche sa vráti ku štvorvalcom. Emisie nepustia

Ďalšia generácia Caymanu a Boxsteru si bude musieť vystačiť so štvorvalcovými motormi. Downsizing sa jednoducho nevyhne ani slávnej značke zo Zuffenhausenu.

06.06.2014 12:00
debata
Prvými modelmi, ktoré dostanú nové štvorvalcové... Foto: Porsche
Porsche Cayman Prvými modelmi, ktoré dostanú nové štvorvalcové motory budú Porsche Boxster a Cayman.

Menší objem motora a turbodúchadlo je jedinou cestou, ako sa môže Porsche vyrábajúce výkonné športové autá zmestiť do pripravovaných emisných noriem. Od roku 2015 budú musieť automobilky zraziť emisie oxidu uhličitého na 130 a od roku 2021 len na 95 gramov na kilometer. Porsche má preto vo vývoji až tri nové štvorvalcové pohonné jednotky. Pre britský Car Magazine to potvrdil sám šéf automobilky Matthias Müller.

Každý z nových motorov s protibežnými piestami (Boxer) bude disponovať preplňovaním a priamym vstrekovaním paliva. Líšiť sa však budú objemom. Základ vytvorí agregát s 1,6 litra s výkonom 154 kW. Nad ním bude stáť dvojliter produkujúci 210 kilowattov a na vrchole motor s objemom 2,5 litra a výkonom 265 kW. Kým dva silnejšie poputujú pod kapoty Boxsteru a Caymanu, základný štvorvalec bude s najväčšou pravdepodobnosťou vyhradený novému malému roadsteru, ktorý sa má stať vstupnou bránou do sveta Porsche. Dúfajme, že vlajková loď s označením 911 ostane v tomto smere nedotknutá.

Nové štvorvalcové boxery budú mať výkon od 154... Foto: Porsche
Porsche - motor Nové štvorvalcové boxery budú mať výkon od 154 do 265 kW a objem od 1,6 do 2,5 litra. Bez turba sa nezaobídu.

V každom prípade však spojenie Porsche a štvorvalcového motora nie je nič výnimočné. Nájdete ho napríklad aj pod kapotou nového Macanu. Síce len na vybraných trhoch, ale predsa. Jeho dvojliter 2,0 TSI pochádzajúci z koncernu VW dáva 177 kW, presne toľko ako v Golfe GTI. A pohľad do histórie odhalí ďalšie spojenia. Štvorvalce používalo nielen prvé Porsche 356, ale aj modely 912, 914, 924 alebo 944. Štvorvalce vymizli z ponuky až ukončením výroby modelu 968 v roku 1995. Deväťsto­jedenástka, ktorá Porsche zachránila pred krachom, používala výhradne 6-valcové motory.

Porsche sa tak dnes k štvorvalcom vlastne len vracia.

debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #Cayman #Boxster
Články podľa značiek