Mercedes S Plug-in Hybrid: Stuttgart aktualizuje údaje. Spotreba len 2,8 l

S blížiacim sa štartom predaja prezrádza Mercedes-Benz ďalšie podrobnosti o svojom prvom luxusnom plug-in hybride. Spotreba je dokonca nižšia ako deklaroval vlani.

17.07.2014 06:00
Mercedes-Benz-S500 Plug-In Hybrid 2015 Foto:
Mercedes S 500 Plug-in Hybrid s hmotnosťou približne 2,6 tony akceleruje na stovku za 5,5 sekundy a dosiahne maximálku 250 km/h.
debata

Po hybridných verziách S 400 Hybrid a S 300 BlueTec Hybrid prichádza nové Esko po prvý raz aj s dobíjateľnou verziou S 500 Plug-in Hybrid. Poháňať ju bude trojlitrový preplňovaný benzínový 6-valec s výkonom 245 kW a elektromotor integrovaný v prevodovke, ktorý ponúkne ďalších 80 kilowattov.

V porovnaní s bežnými hybridmi však bude Plug-in Hybrid vybavený väčšou zásobou li-ion akumulátorov, ktoré mu umožnia aj prevádzku v čisto elektrickom režime. Zdá sa, že počas roka, odkedy Mercedes zverejnil prvé informácie o S 500 Plug-in Hybrid, prešla technika postupným dolaďovaním. Kým ešte vlani Mercedes tvrdil, že luxusná limuzína prejde v elektrickom režime 30 km a že spotrebuje 3,2 litra benzínu, teraz je to 33 km a 2,8 litra benzínu.

Vodič vyberá jeden zo štyroch jazdných režimov.... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz-S500 Plug-In Hybrid 2015 Vodič vyberá jeden zo štyroch jazdných režimov. Od čisto elektrického až po Charge, zameraný na zvýšené dobíjania akumulátorov.

Zníženie spotreby súvisí pravdepodobne s optimalizáciou plug-in hybridnej sústavy a predĺžením elektrického dojazdu o pár kilometre. Postarala sa o to väčšia zásoba elektrickej energie ukrytej v akumulátoroch. Ich kapacita je zvýšená na 8,7 kWh. No i tak ide o virtuálne čísla. S podporou elektrického módu môže totiž S 500 Plug-in Hybrid počítať len v úseku prvých 100 km jazdy. Potom má už totiž batérie vybité a musí pracovať v bežnom hybridnom režime.

Okrem módu E-Mode a Hybrid môže vodič voliť mód E-Save, zameraný na šetrenie elektrickej energie v akumulátoroch, ktorú využije až vtedy, kde to bude považovať za vhodné, a mód Charge zameraný na zvýšené dobíjania, napríklad pred vjazdom do mestskej bezemisnej zóny. Aby bol potenciál elektrickej energie využitý na maximum, spolupracuje systém s dátami navigácie Comand Online, a to v predstihu ôsmich kilometrov.

Spolupráca s navigačnými údajmi umožňuje... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz-S500 Plug-In Hybrid 2015 Spolupráca s navigačnými údajmi umožňuje hybridnej sústave optimálne využiť jej potenciál.

Na základe týchto informácií riadi elektronika optimálnu úroveň rekuperácie aj maximálne využitie zostatkovej energie akumulátorov. Rekuperácia pri brzdení je navyše podporená systémom RBS, ktorý v počiatočnej fáze brzdenia využíva na spomalenie len brzdný účinok elektromotor-generátora. Až následne zapája do diania brzdovú sústavu vozidla. Spaľovací motor sa pritom vypína nielen pri státí, ale aj pri jazde zotrvačnosťou alebo pri ustálenej rýchlosti, keď je vozidlo poháňané elektromotorom.

Mercedes S 500 Plug-in Hybrid s hmotnosťou približne 2,6 tony akceleruje na stovku za 5,5 sekundy a dosiahne maximálku 250 km/h. Definitívnu sériovú verziu predstaví automobilka na septembrovom autosalóne v Paríži. Bude to vlastne už druhá premiéra, keďže predpremiéru, ale ešte s pôvodnými údajmi, malo S 500 Pug-in Hybrid vlani vo Frankfurte nad Mohanom.

Mercedes S500 Plug-In Hybrid
Mercedes S500 Plug-In Hybrid
+3Mercedes S500 Plug-In Hybrid

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz #Mercedes-Benz S #plug-in hybrid #autosalón Paríž 2014
Články podľa značiek