Po hybridných verziách S 400 Hybrid a S 300 BlueTec Hybrid prichádza nové Esko po prvý raz aj s dobíjateľnou verziou S 500 Plug-in Hybrid. Poháňať ju bude trojlitrový preplňovaný benzínový 6-valec s výkonom 245 kW a elektromotor integrovaný v prevodovke, ktorý ponúkne ďalších 80 kilowattov.
V porovnaní s bežnými hybridmi však bude Plug-in Hybrid vybavený väčšou zásobou li-ion akumulátorov, ktoré mu umožnia aj prevádzku v čisto elektrickom režime. Zdá sa, že počas roka, odkedy Mercedes zverejnil prvé informácie o S 500 Plug-in Hybrid, prešla technika postupným dolaďovaním. Kým ešte vlani Mercedes tvrdil, že luxusná limuzína prejde v elektrickom režime 30 km a že spotrebuje 3,2 litra benzínu, teraz je to 33 km a 2,8 litra benzínu.
Zníženie spotreby súvisí pravdepodobne s optimalizáciou plug-in hybridnej sústavy a predĺžením elektrického dojazdu o pár kilometre. Postarala sa o to väčšia zásoba elektrickej energie ukrytej v akumulátoroch. Ich kapacita je zvýšená na 8,7 kWh. No i tak ide o virtuálne čísla. S podporou elektrického módu môže totiž S 500 Plug-in Hybrid počítať len v úseku prvých 100 km jazdy. Potom má už totiž batérie vybité a musí pracovať v bežnom hybridnom režime.
Okrem módu E-Mode a Hybrid môže vodič voliť mód E-Save, zameraný na šetrenie elektrickej energie v akumulátoroch, ktorú využije až vtedy, kde to bude považovať za vhodné, a mód Charge zameraný na zvýšené dobíjania, napríklad pred vjazdom do mestskej bezemisnej zóny. Aby bol potenciál elektrickej energie využitý na maximum, spolupracuje systém s dátami navigácie Comand Online, a to v predstihu ôsmich kilometrov.
Na základe týchto informácií riadi elektronika optimálnu úroveň rekuperácie aj maximálne využitie zostatkovej energie akumulátorov. Rekuperácia pri brzdení je navyše podporená systémom RBS, ktorý v počiatočnej fáze brzdenia využíva na spomalenie len brzdný účinok elektromotor-generátora. Až následne zapája do diania brzdovú sústavu vozidla. Spaľovací motor sa pritom vypína nielen pri státí, ale aj pri jazde zotrvačnosťou alebo pri ustálenej rýchlosti, keď je vozidlo poháňané elektromotorom.
Mercedes S 500 Plug-in Hybrid s hmotnosťou približne 2,6 tony akceleruje na stovku za 5,5 sekundy a dosiahne maximálku 250 km/h. Definitívnu sériovú verziu predstaví automobilka na septembrovom autosalóne v Paríži. Bude to vlastne už druhá premiéra, keďže predpremiéru, ale ešte s pôvodnými údajmi, malo S 500 Pug-in Hybrid vlani vo Frankfurte nad Mohanom.