Seat má za sebou ťažké obdobie. Dlhodobo nevyjasnený profil tejto značky v rámci koncernu Volkswagen, ktorá mala byť pôvodne „španielskym Alfa Romeom“, ho takmer položil na kolená. Asi najväčším prešľapom sa stalo Toledo tretej generácie, umelo vytvorený model so zámerom nekanibalizovať koncernových konkurentov (VW Golf, Škoda Octavia, Audi A3), prepadol na plnej čiare. A nechytil sa ani Seat Exeo, záchranné koleso hodené koncernom VW v podobe vyslúžilej generácie Audi A4.
Postupná obnova výrobného programu, ktorú odštartovala nová Ibiza, následne druhá generácia MPV Alhambra a njamä nový Leon, však začína prinášať svoje ovocie. Za prvých šesť mesiacov tak Seat hlási predaj 200 200 vozidiel, čo je najlepší obchodný výsledok od roku 2008, kedy sa ku klesajúcemu záujmu zákazníkov pridala aj hospodárska kríza. V porovnaní s tým istý obdobím minulého roka, kedy Seat predal 182 200 vozidiel, je to nárast o 9,9 percenta. Odbytovou hviezdou je nepochybne nový Leon. Jeho predaj zrástli o neuveriteľných 62,3 percenta.
Celkovo predal Seat za prvý polrok 78 600 Leonov, čomu napomohol aj príchod nových karosárskych verzií kupé SC a kombi ST, ktorému sa podarilo ukoristiť až 27-percentný podiel na odbyte celého modelového radu. Na referenčnom Nemeckom trhu sa Leon dokonca prepracoval na pozíciu tretieho najpredávanejšieho importovaného vozidla. Darí sa ale aj Alhambre. Veľké MPV, ktorému práve nefúka do plachiet klesajúci odbyt v tomto segmente, dokázal zlepšiť medziročné predaje o 19,4 %. Seat z neho predal 11 400 kusov.
V západnej Európe má teraz Seat s predajom 158 300 vozidiel podiel 2,5 %. Doma to ale ešte stále nemá vyhraté. Španielsko totiž nie je jeho odbytovou jednotkou. Prvé husle hrá Nemecko, kde sa pre vozidlá tejto značky rozhodlo v prvom polroku 42 300 zákazníkov, kým na domácom trhu 30 300. Aktuálne je Seat v Nemecku na desiatej priečke. V Španielsku zvýšil svoj podiel na 13,3 percenta. A optimistické čísla prichádzajú aj z ďalších významných trhov.
Tak napríklad vo Francúzsku akceleroval Seat medziročne o fantastických 55, vo Veľkej Británii o 17,4 a v Taliansku o 14,2 percenta. Na Slovensku je situácia ešte extrémnejšia. Počet predaných Seatov za prvý polrok stúpol o 237%, čo predstavuje nárast trhového podielu o 1,4% teda na hodnotu 2,6%. Robiť si ale ilúzie je ešte predčasné. Do čiernych čísiel má španielska automobilka predsa len stále ďaleko. K tomu by totiž Seat potreboval zvýšiť svoj ročný odbyt na 700 000 áut.