Automobilka Jaguar pokračuje v odhaľovaní ďalších konštrukčných detailov o pripravovanom modeli XE. Pôjde o kompaktný sedan, ktorý v portfóliu značky chýba a výraznou mierou môže prispieť k jej vyšším predajom v budúcnosti. Podľa doteraz známych informácií bude najvýraznejšou konkurenčnou výhodou „malého“ Jaguaru nízka pohotovostná hmotnosť vychádzajúca z výrazného využitia hliníka. Ten má tvoriť až 75 % celej konštrukcie, pričom s novým autom posiela automobilka do sveta zároveň aj úplne novú hliníkovú zliatinu (RC 5754). Tú tvorí z prevažnej väčšiny recyklovaný hliník.
Tento materiál sa pochopiteľne objaví aj na podvozku. Vzadu nájde uplatnenie viacprvkové zavesenie, zatiaľ čo prednú nápravu budú tvoriť dvojité lichobežníky. Jaguar skrátka na podvozku nehodlá šetriť.
Hliníkovou konštrukciou sa pochvália aj motory. Gro ponuky pod kapotou Jaguaru XE budú tvoriť úplne nové štvorvalce. Všetky by mali mať objem 2 litre (naftové aj benzínové) a líšiť sa budú len výkonovými parametrami (v závislosti na prepĺňaní jedným alebo dvomi turbodúchadlami). Okrem kultivovaného chodu by mali prekvapiť aj nízkymi reálnymi spotrebami, podľa automobilky má najúspornejšia naftová verzia jazdiť s kombinovanou spotrebou len necelé štyri litre. Viac o motorovej palete modelu XE Jaguar zatiaľ neprezradil.
Oficiálnu premiéru bude mať Jaguar XE 8. septembra v Londýne.