Podoba novej Fabie je známa už viac ako týždeň. Samozrejme, oficiálne fotografie zachytávajú top verziu s hliníkovými diskami, svetlami vyzbrojenými LED diódami či príplatkovou modrou metalízou. Ako však môžu vyzerať jej ďalšie verzie, najmä tie lacnejšie, ktoré budú v centre záujmu zákazníkov? Tak na túto otázku odpovedalo hneď niekoľko dizajnérov, ktorí sa s Fabiou pohrali vo Photoshope.
Vzniklo tak hneď niekoľko podôb. Napríklad úplný základ Fabia Junior, podľa vzoru predošlej najlacnejšej modifikácie, akýsi stred ponuky Fabia "Ambition“ a kontroverzná športová verzia RS. V prípade Junioru z dielne Durci Design je Fabia oklieštená o všetko, čo by mohlo zvyšovať jej cenu. Nájdeme tu preto čierne nelakované nárazníky a dokonca 14-palcové "plecháče“ bez puklíc. Stredná úroveň, ktorá by mohla teoreticky zodpovedať vybaveniu Ambition, je bohatšia o 15-palcové hliníkové disky a lakované plastové diely karosérie.
Klenotom je virtuálna úprava športovej verzie RS. Ide však len o fikciu, pretože Škoda zatiaľ výrobu "eresy“ nepotvrdila a skôr to vyzerá tak, že v novej generácii s ňou ani nepočíta. Prednosť má dostať limitovaná edícia Monte Carlo, ktorá bola predajne neporovnateľne úspešnejšia. I tak dizajnér, ktorý si hovorí X-Tom Design, obliekol novú Fabiu do jedovato zelenej farby. Nechýba čierna strecha, čierne pozadie reflektorov, zväčšené sacie otvory v nárazníku ani 17-palcové disky kolies ukrývajúce červené strmene bŕzd.
Čo je celkom isté, Škoda potvrdila príchod rally špeciálu R5. A ten sa stal tiež predmetom záujmu ilustrátora X-Tomi Design. Zmien je tu požehnane, vrátane masívneho body kitu, zadného strešného spojleru či špeciálnych diskov OZ. A neunikla pred ním ani verzia Scout. Fabia tak dostala plastovú ochranu karosérie, hliníkové nábehové hrany na nárazníkoch či výrazné strešné lišty z toho istého materiálu. Od reality nemusí byť ďaleko. Otázkou je len to, či bude mať sériová verzia zvýšený podvozok alebo nie.
Či však majú nezávislí "tuneri“ podobný vkus ako sama automobilka, ukáže budúcnosť.