Lada Priora: Má ešte právo na facelift? AutoVaz tvrdí áno!

Najočakávanejšou novinkou AutoVazu na autosalóne v Moskve bola nová Lada Vesta. Auto, ktoré veští svetlejšiu budúcnosť ruskej automobilky. Lenže Lada vypustila celkom nečakane do sveta aj prvú oficiálnu fotografiu úplne iného modelu – faceliftu obstarožnej Priory.

02.09.2014 14:00
Lada Priora - 2015 Foto:
Jediná zverejnená fotografia vynovenej Priori ukazuje zmeny na prednej časti. Nové sú reflektory, predná maska aj nárazník s profilom X, ktorý odkazuje na nedávny koncept Lada X-Ray ale aj na novú Vestu.
debata

Lada Priora je na svete od roku 2007. Jej úlohou bolo nahradiť pôvodné modely 2110, 2011 a 2112. V priebehu osemročnej kariéry podstúpila niekoľko modernizácií, no ohlásenie premiéry novej Vesty na tohtoročnom autosalóne v Moskve naznačovalo, že v ponuke AutoVazu definitívne skončí. Lenže automobilový trh na východ od našich hraníc je svetom samým pre seba. Lada často necháva vo výrobe staršie modely, ako lacnejšie alternatívy k tým novším. Spomeňme si na Samaru alebo legendárnu Ladu 2105. A podobný osud čaká pravdepodobne aj Prioru.

Potvrdzuje to prvá snímka modernizovanej Priory, ktorú AutoVaz zverejnil na facebookovom profile. Ide síce len o návrh trojrozmerného modelu, ale na čo by to bolo dobré, ak by boli dni Priory spočítané? S najväčšou pravdepodobnosťou sa tak Priora dočká nielen niekoľkých rokov služby navyše, ale dokonca aj pomerne radikálneho faceliftu. Zmenila sa najmä predná časť. A to nielen reflektory s čiernym pozadím a predná lamelová maska, ale aj nárazník s profilom X, ktorý sa odvoláva na koncept Lada X-Ray. Priora by sa tak mohla zaradiť do rodiny nových Lád, ktorých má byť v najbližších rokoch neúrekom.

Zadná časť aj interiér ostávajú zatiaľ zahalené tajomstvom. Podobne ako technika. Doteraz Prioru poháňal benzínový 4-valec s objemom 1,6 litra a výkonom 72 kW. A bola nepochybne úspešným modelom, svojho času dokonca najpredávanejším osobným autom na ruskom trhu. Či sa ukáže aj v našich končinách, je však otázne. Už dnes jej totiž v predajoch bránia emisné normy. Jej 16-ventilový motor je totiž kompatibilný len so smernicou Euro 5 a to je málo. Vynovená Priora by tak potrebovala okrem nového šatu aj nový úspornejší agregát.

debata chyba
Viac na túto tému: #Lada #Lada Priora
Články podľa značiek