Peugeot predstavil koncept Exalt už v apríli na autosalóne v Pekingu. Nie div, v Číne má už roky silné zázemie. Lenže ani do Paríža nemieni prísť na poli konceptov s prázdnymi rukami. A keďže nový koncept nemá, prezliekol Exalt do európskeho kabáta. Koncepcia tohto 5-dverového modelu, ktorý nazýva Peugeot hatchbackom, sa teda nezmenila. Lenže splývavý tvar zadnej časti karosérie s dĺžkou 4 700 a výškou len 1310 mm by si viac zaslúžil prívlastok liftback či ešte skôr 5-dverové kupé.
Najzásadnejšou novinkou je zmena farby. Teda aspoň v zadnej časti, ktorá je pokrytá špeciálnou tkaninou Shark Skin, teda akousi žraločou kožou, pretože až po zadné stĺpiky necháva Exalt naďalej vyniknúť kráse surovej ocele bez akejkoľvek povrchovej úpravy. Kým však v Pekingu bola "žraločia koža“ červená, európsky Exalt má umiernenejšiu a názvu bližšiu sivú farbu. Celok dopĺňa chrómová maska, výrazný svetelný podpis diódových reflektorov, karbónové prahy a neodmysliteľné 20-palcové disky kolies.
Použitie textílie na povrchu karosérie však neslúži Exaltu len na parádu. Peugeot tvrdí, že vďaka špeciálnej štruktúre so zrnitým povrchom dokáže táto "látka“ optimalizovať prúdenie vzduchu v zadnej časti vozidla a znižovať aerodynamický odpor. Ako to funguje, automobilka presne neprezradila, no možno ide o "efekt golfovej loptičky“, ktorá doletí ďalej práve preto, že má na povrchu jemné priehlbinky. V každom prípade Peugeot presne vypočítal, že Shark Skin zlepšuje koeficient aerodynamického odporu o 0,6 SCx.
No popri športovej siluete je Exalt na výsosť praktické auto. Zadné veko sa otvára pomocou mechanizmu pantografu, čo umožňuje perfektný prístup do kufra. A čo v ňom nájdeme, respektíve pod jeho podlahou? Exalt tu ukrýva skvelý nápad – miniatúrny elektrický skúter Hybrid-kick, s ktorým môžete po zaparkovaní pokračovať až do cieľa vašej cesty, pokojne priamo do kancelárie. Interiér je určený štyrom pasažierom. Peugeot v ňom opäť uplatnil svoj i-Cockpit s malým volantom a predsunutými prístrojmi.
Jeho formu však posunul do futuristickej roviny zbavenej analógových prístrojov. Na centrálnej konzole sú dve dotykové obrazovky, ktoré sa vysúvajú z palubnej dosky. Na hornej sa zobrazujú funkcie palubného počítača, audiosystému a navigácie. Druhá obrazovka slúži predovšetkým funkciám klimatizácie s technológiou Pure Blue. Tá dokáže vytvoriť vo vozidle pomocou rozptýlenia baktérií klinicky čisté prostredie, čo má v smogom zamorených metropolách cenu zlata. Čistenie prebieha v čase, keď je posádka mimo vozidla.
Na prístrojovej doske sa nachádza deväť páčkových spínačov. Rozdelené sú do dvoch skupín, dva ovládače sú umiestnené naľavo a sedem napravo od malého volantu. Nie náhodou. Ľudský mozog je totiž schopný ľahko si zapamätať maximálne sedem položiek, s ohľadom na ich pozíciu a funkciu. A aby bolo ovládanie čo najintuitívnejšie, vodič môže sám naprogramovať funkcie pre konkrétne spínače. S ultramodernou technikou na palube kontrastujú prírodné materiály čalúnenia a obkladov.
Nájdeme tu nielen kožu či bavlnu. Najzaujímavejšie je nepochybne použité drevo. Kým v Pekingu bola palubná doska z ebenu, parížsky Exalt využíva drevený materiál vyrobený z recyklovaných novín! K vychytávkam Exaltu patria tiež špeciálne reflektory, ktoré dokážu eliminovať vplyv šera, keď je kontrast medzi svetlom a tmou najnižší. Ich zbraňou je takzvané "čierne svetlo“. Za zníženej viditeľnosti zlepšujú napríklad viditeľnosť vodorovného dopravného značenia.
Techniku prevzal parížsky Exalt bez zmien od svojho čínskeho súrodenca. Poháňať ho teda bude hybridná sústava HYbrid4. Kým však v súčasných hybridných Peugeotoch, ako sú 508 RXH alebo 3008 HYbrid4, je hlavným ťahúňom naftový motor, Exalt sa bude spoliehať na kombináciu benzínového agregátu 1,6 THP s výkonom 200 kW v spojení s automatickou prevodovkou a zadný elektromotor s výkonom 50 kW. Okrem toho, že systém umožňuje aj čisto elektrickú prevádzku, tým Exalt získal aj pohon oboch náprav.