Suzuki je na tom síce s emisiami vzhľadom na orientáciu výroby malých a ľahkých áut veľmi slušne, no to neznamená, že nemá rezervy. Do populárneho Swiftu, ktorý má, mimochodom, na konte už viac ako štyri milióny vyrobených kusov, preto plánuje prísť s novým, úspornejším benzínovým 4-valcom plniacim emisnú normu Euro 6. Novinka s označením 1,2 DualJet nahradí starší agregát 1,2 VVT. Paradoxom však je, že dôjde k zníženiu výkonu.
Z pôvodných 69 kW maximálne na 66 kilowattov. To však nie je žiadna dráma, veď v oblasti výkonu bol pôvodný motor nad štandardom svojej objemovej triedy. Tie tri kilowatty navyše vykompenzuje miernym nárastom krútiaceho momentu zo 118 na 120 Nm, a to už pri 4 400 otáčkach, čo je o 400 nižšie ako v minulosti. Motor tým ponúkne lepší záťah v nižšom a strednom pásme. Majitelia by teda nemali úbytok koní pod kapotou vôbec zaregistrovať.
Rozhodne ich však poteší nižšia spotreba. A tú zredukovalo Suzuki aj vďaka štart-stop systému pomerne radikálne. Swift 1,2 DualJet by si mal na sto kilometrov jazdy vystačiť priemerne len so 4,3 litrami benzínu. V porovnaní s piatimi litrami motora VVT je to až o 16 % menej. Tajomstvo sa skrýva najmä v novom systéme vstrekovania s dvojicou vstrekovačov a dvojicou sacích kanálov pre každý valec, z čoho je napokon odvodený aj názov DualJet.
Okrem toho má Suzuki v zálohe aj systém regenerácie brzdnej energie ENE-Charge, ktorý ukladá rekuperovanú energiu do li-ion batérie, a tiež systém Eco-Cool, ktorý pomocou výmenníka tepla znižuje energetickú náročnosť klimatizácie. Tieto sa už objavili vo verziách pre japonský trh. Či ich nasadí Suzuki v Európe je ale málo pravdepodobné. Každopádne však spolu s motorom 1,2 DualJet príde aj ľahký facelift Swiftu modelového roku 2015.