VW Golf Alltrack: Nemecká 'Octavia Scout' má 20 mm navrch

Rodinu nového Gofu obohatí v Paríži off-roadovo ladená verzia. Passat Alltrack tak dostane menšieho súrodenca. Štvorkolka a vyšší podvozok budú jeho hlavnými zbraňami.

29.09.2014 06:00
debata (2)
Prerod Golfu Variant na Golf Alltrack priniesol... Foto: Volkswagen
VW Golf Alltrack Prerod Golfu Variant na Golf Alltrack priniesol podvozok zvýšený o 20 mm a ochranu podvozku. Prepracované sú aj nárazníky a prahy.

Aj Golf, podobne ako Octavia Scout či Seat Leon X-Perience dostane verziu upravenú pre jazdu v ľahšom teréne. Recept je jednoduchý. Podvozok zvýšený o 20 mm a použitie 4-kolky 4Motion. K tomu pridá Golf Alltrack, ako znie jeho oficiálne meno, ochranu podvozku v podobe strieborných chráničov prahov, nábehových hrán nárazníkov a čierne lemy blatníkov. Celok dotvoria 17-palcové disky kolies Valley obuté vyšším profilom pneumatík, strešné nosiče či efektné koncovky výfukov. Zadné svetlá majú tmavší odtieň.

Nič nové pod slnkom, ale v rámci Golfu to novinka určite je. Predošlé generácie sa v takejto podobe neobjavili, samozrejme s výnimkou špecifického Golfu Country z roku 1983, ktorý je ale tak trochu z iného súdka. Príchod Golfu Alltrack nie je ale nakoniec žiadnym prekvapením, najmä ak má Golf už desaťročia v zálohe štvorkolku. Terénne ladeným modelom sa dnes jednoducho darí, tak prečo nechávať priestor konkurencii. Základom je samozrejme Golf Variant 4Motion.

Interiér sa môže pochváliť špecifickým... Foto: Volkswagen
VW Golf Alltrack Interiér sa môže pochváliť špecifickým čalúnením, koženým poťahom volantu a radiacej páky, horčíkovými či chrómovými dekoráciami a logami Alltrack.

A z neho preberá Alltrack aj časť ponuky motorov. K dispozícii budú štyri jednotky. Jedinú benzínovú alternatívu predstavuje 4-valec 1,8 TSI (132 kW). Zato má v Golfe premiéru. V tejto výkonovej variante sa totiž objavuje pod jeho kapotou po prvýkrát. Spoločnosť mu budú robiť tri diesely. Základom je motor 1,6 TDI (81 kW) a nad ním dvojliter 2,0 TDI (110 kW). Pozíciu najsilnejšej verzie na seba prevezme jeho výkonnejšia varianta naladená na 135 kW. Dva najvýkonnejšie agregáty , 1,8 TSI a 2,0 TDI (135 kW), budú štandardne kombinované so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Ostatné dostanú manuál.

V teréne bude Golf Alltrack ťažiť z pohonu 4Motion piatej generácie s elektro-hydraulickou spojkou Haldex. Tá prenáša hnací moment prioritne na kolesá prednej nápravy ale pri akcelerácii alebo preklze posiela časť výkonu k zadným kolesám. Zároveň funguje aj ako uzávierka medzinápravového diferenciálu. Tú istú úlohu, avšak na prednom a zadnom diferenciály, na seba prevezme elektronická kontrola trakcie EDS s pribrzďovaním preklzujúcich kolies. V zákrutách sa zas o zamedzenie preklzu vnútorných kolies postará systém XDS.

Väčšiu svetlosť majú na svedomí pravdepodobne... Foto: Volkswagen
VW Golf Alltrack Väčšiu svetlosť majú na svedomí pravdepodobne nové 17-palcové disky kolies obuté pneumatikami s vyšším profilom.

Off-roadovú výbavu doplní hill-holder a kontrola zjazdu. Zaujímavá je aj informácia o schopnosti ťahania brzdeného prívesu s hmotnosťou až do dvoch ton. Týka sa ale len najsilnejšej naftovej verzie. Novinka Volkswagenu sa spolu s novým Passatom predstaví už budúci týždeň v Paríži. Do predaja ale zamieri pravdepodobne až začiatkom budúceho roka. V portfóliu značky sa postaví medzi klasický Golf 4Motion a Tiguan.

Technické údaje

Motor 1,8 TSI 1,6 TDI 2,0 TDI 2,0 TDI
Max. výkon (kW/ot.) 132/4 500 81/3 200 110/3 500 135/3 500
Max. krút moment (Nm/ot.) 280/1 350 250/1 500 340/1 750 380/1 750
Prevodovka 6-DSG 6M 6-DSG
Max. rýchlosť (km/h) 217 187 207 219
0 – 100 km/h (s) 7,8 12,1 8,9 7,8
Spotreba na 100 km (l) 6,8 4,7 4,9 5,1
VW Golf Alltrack
VW Golf Alltrack
+5VW Golf Alltrack

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #autosalón Paríž 2014 #VW Golf #Octavia Scout #VW Golf Alltrack #VW Golf Variant #VW Golf 4Motion #Seat Leon X-Perience
Články podľa značiek