Aj keď ide o jednu z verzií štandardného Passatu, tvorcovia ju od zvyšku konfekcie predsa len odlíšili. Ide predovšetkým o pozmenený predný nárazník s výraznými dennými LED svetlami v tvare písmena „C“, iná je však aj maska chladiča s modrými detailmi, veľavravný nápis „GTE“ a aby bolo predstavenie kompletné, Passat GTE prichádza na nových zliatinových diskoch. Inak sa tvári ako bežné verzie a svoj hybridný pôvod relatívne slušne tají.
V kabíne ho spoznáte podľa modrého ambientného podsvietenia celého interiéru, pozmeneného prístrojového štítu (zobrazujúceho schému hybridného pohonu), modrého prešívania volantu a čalúnenia sedadiel a ak je v aute navigačný systém, dokáže Passat GTE zobraziť priamo na plánovanej ceste (na monitore) dojazd vypočítaný podľa geografickej náročnosti trasy. Novinkou je aj volič režimov, na ktorom si vodič zvolí jednu zo štyroch možností (E-Mode, Hybrid, Battery Charge alebo GTE). Podľa zvoleného režimu sa pochopiteľne prejaví aj dynamika pohonného reťazca (najdynamickejším je režim GTE).
Pod kapotou auta nájdete prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 115 kW/156 k, ktorému asistuje elektromotor poskytujúci 85 kW/115 k. Spoločný výstupný výkon poháňacej sústavy je 160 kW/218 k, vďaka ktorému sa Passat GTE dostane z 0 na 100 km/h za 8 s a rozbehne sa na 220 km/h. Elektromotor napájajú akumulátory s kapacitou 9,9 kWh a dokážu poskytnúť dosť energie na čisto elektrický dojazd 50 km (elektromotor dokáže auto poháňať až do tempa 130 km/h). Ich dobitie trvá zo štandardnej zásuvky 4 hod. 15 min., s rýchlonabíjačkou sa čas nabíjania skráti na 2,5 hod.
Presnejšie informácie o hybridnej novinke prezradí Volkswagen až priamo na parížskom autosalóne.