O Dacii sa v posledných rokoch objavujú len tie najlepšie správy. Je to najrýchlejšie rastúca európska značka a tiež značka s najnovším výrobným programom. Kríza akoby sa jej netýkala. Lenže nie všetkým jej autám sa darí. Najväčšie problémy má rodinné MPV Lodgy. Jeho predaje spadli za prvých šesť mesiacov tohto roku o 44 %. Podľa štatistík analytickej spoločnosti JATO Dynamics sa predalo len 11 238 exemplárov.
Tieto výsledky však veľmi neprekvapujú. Trend predaja vanov dlhodobo klesá. Zákazníci uprednostňujú SUV či módne crossovery, ktoré dokážu čiastočne suplovať aj úlohu MPV. Navyše sú často univerzálnejšie. Iste nie náhodou sa Dacia pokúša zmobilizovať odbyt Lodgy novou verziou Stepway, ktorá útočí zvýšenou ochranou podvozku a karosérie práve na city vyznávačov off-roadového štýlu.
Či to však Lodgy zachráni, je otázne. Jeho pozícia je nepochybne zlá. O možnom vyradení z výrobného programu informoval francúzsky server Les Echos a správu potvrdil aj sám hovorca Dacie. Takže nejde o fámy. No i tak sa nemá Dacia na čo sťažovať. Logan, Sandero a Duster doslova valcujú trh a predaje Dokkeru sú stabilné. Logan MCV dokonca rastie.
Za prvých osem mesiacov tohto roka predala Dacia v Európe 29 930 Loganov kombi, čo je dvojnásobok v porovnaní s vlaňajškom. Možno práve jeho úspech kanibalizuje odbyt Lodgy. A rastú aj celkové predaje. V tom istom období sa v Európe pre Dacie rozhodlo celkom 250 768 zákazníkov, čo je v medziročnom porovnaní o 30 % viac.