Hyundai dobieha náskok najväčších európskych konkurentov. Do života uvádza nové maloobjemové priamovstrekové turbomotory Kappa a dvojspojkovú prevodovku. Základom je trojvalec 1,0 T-GDI, ktorý sa postaví priamo proti konkurenčnému agregátu 1,0 TSI od Volkswagenu a trojvalcu Ford 1,0 EcoBoost. Konštrukčne síce vychádza z osvedčeného atmosférického atmosférického trojvalca 1,0 MPI, no napriek tomu prešiel rozsiahlou prestavbou. Dostal priame vstrekovanie paliva a jednokomorové turbodúchadlo.
Sústava prepĺňania je vybavená elektronicky ovládaným obtokovým ventilom, ktorý zlepšuje reakciu motora na zmenu polohy akcelerátora a optimalizuje priebeh krútiaceho momentu pri nízkych otáčkach. Systém priameho vstrekovania paliva GDI využíva injektory so šiestimi otvormi a palivo dopravuje do valcov pod tlakom 200 barov. Výsledkom je maximálny výkon 88 kW a krútiaci moment 172 Nm. O modernej konštrukcii svedčí aj dvojokruhové chladenie, zvlášť pre blok a zvlášť pre hlavu valcov s integrovaným výfukovým potrubím.
Väčší štvorvalec 1,4 T-GDI využíva rovnaké technológie. Zaujímavé je, že v porovnaní s atmosférickým motorom 1,4 MPI radu Gamma je napriek turbosústave až o 14 kg ľahší. Takže tu máme opäť priameho konkurenta motorov 1,4 TSI od Volkswagenu. Hyundai ho však zatiaľ predstavuje len v úprave pre spaľovanie zemného plynu CNG. S týmto druhom paliva je naladený na maximálny výkon 86 kW a krútiaci moment 206 Nm. Jeho potenciál však bude nepochybne podstatne vyšší.
Pre motor 1,4 T-GDI bude pripravená aj úplne nová 7-stupňová dvojspojková prevodovka 7DCT. Tá nahradí starší robotizovaný automat. Hyundai tvrdí, že novinka prispeje k zníženiu spotreby paliva a zároveň lepšej akcelerácii. Prevodovka obsahuje dve suché spojky s elektrickým aktuátorom. K zníženiu hluku a vibrácií prispeje externý tlmič. Okrem automatického režimu radenia ponúkne aj manuálny výber prevodových stupňov pomocou krídeliek na volante.
Nové motory aj prevodovky vyvinul Hyundai vo svojom európskom centre v nemeckom Rüsselsheime. Ako naznačila parížska premiéra, motor 1,4 T-GDI zamieri spolu s prevodovkou 7DCT v prvej vlne pod kapotu modelu i30. Menší motor je zas pripravený pre novučičký Hyundai i20.