Na novom systéme pracuje Volvo už štyri roky. Založený je na použití nenápadne integrovaných senzorov po celom obvode vozidla. Pôjde o kamery, radary a laserové lidary. Tie dokážu zoskenovať 360-stupňový obraz okolia vozidla a zaznamenať každý predmet predstavujúci potenciálne riziko zrážky. Teda aj objekty, ktoré nemôže vodič z rôznych dôvodov vidieť. Tieto informácie následne využijú aktívne bezpečnostné asistenty.
V spolupráci s GPS dokáže potom nová technológia nielen upozorniť vodiča na nebezpečenstvo, ale dokonca v prípade, že vodič nereaguje, prevziať riadenie do vlastných rúk. Systém je totiž vybavený generovaním únikovej cesty, vďaka ktorej sa vozidlo samo vyhne zrážke. V rámci projektu boli už skonštruované dve testovacie vozidlá, ktoré slúžia na preverenie vzájomnej spolupráce 360-stupňového zobrazenia a generátora jazdných manévrov.
Volvo priznáva, že technológia je ešte len v štádiu vývoja a že jej nasadenie do sériových vozidiel vrátane tých úžitkových príde na rad najskôr o päť rokov.