Qoros plní to, čo sľúbil. Každý polrok predstaví nový model. Po Qorose 3 Sedan a Qorose 3 Hatch je na rade Qoros 3 City SUV. Ukáže ho už o pár dní na motorshow v čínskom Guangzhou. Nečakajte však žiadny zásadný prírastok výrobného programu. Novinka síce názvom, v ktorom figuruje skratka SUV, sľubuje na oko príchod modelu schopného zísť z asfaltu, ale slovíčko City jasne prezrádza, že to má namierené skôr proti mestským crossoverom. Aj preto použil Qoros najjednoduchší možný recept.
Svoj prvý „crossover“ odvodil z už známeho hatchbacku Qoros 3 Hatch. Napokon, identickú platformu prezrádza už samotný rázvor náprav s hodnotou 2 694 mm. Továrenský tuning mu však priniesol zopár odlišností. Spodná časť karosérie dostala efektnú plastovú ochranu. Nájdeme tu nábehové lišty nárazníkov, mohutné lemy blatníkov či prahov, ale aj prepracovaný zadný nárazník s väčšími otvormi pre koncovky výfukov. Najpodstatnejšou zmenou je zvýšený podvozok. Na svedomí ho má upravené zavesenie aj väčšie kolesá.
Presnú hodnotu svetlej výšky však Qoros zatiaľ neprezradil. Vieme len to, že City SUV bude mať na výšku 1 504 mm, čo je o 59 viac v porovnaní s Qorosom 3 Hatch. Z časti sa na nej podieľajú aj plastové strešné lišty, takže na vrub podvozku mohli ísť tak približne štyri, maximálne päť centimetrov. Každopádne i to pomôže spolu s pneumatikami s vyšším profilom k zdolávaniu mestskej džungle či nespevneného podkladu prašných ciest.
Exteriérové úpravy sa tiež podpísali pod nárast celkovej dĺžky o 14 (4 452 mm) a šírky o 15 (1 854 mm) mm. Tým však terénny tuning Qorosu 3 končí. Čosi ako štvorkolku určite neočakávajte. Vystačiť si bude musieť s predným náhonom a klasickou technikou hatchbacku. To znamená dva motory s objemom 1,6 litra – slabší s atmosférickým plnením a výkonom 96 kW, a silnejší s turbom s výkonom 115 kW.
Kým turbomotor bude kombinovaný štandardne s dvojspojkovou 6-stupňovou prevodovkou DCT, pre slabší agregát je základom 6-stupňový manuál. DCT bude za príplatok. Z trakčných systémov môžeme očakávať maximálne hill-holder, prípadne elektronickú uzávierku diferenciálu. Inak ostáva City SUV klasickým hatchbackom. A to platí aj o jeho interiéri. Z fotografií nevidno, že by sa tu udiali nejaké zmeny. I tak ide o zaujímavý počin.
Väčšina „allroadov“ či „scoutov“ je totiž odvodená z verzií kombi. Qoros 3 City SUV by sa tak mohol stať zaujímavou alternatívou k bežným hatchbackom či módnym crossoverom s predným náhonom. V Európe si naň však ešte počkáme. Slovensko je síce jedinou európskou krajinou, kde Qoros predáva svoje autá, ale v ponuke je stále len jediný model Qoros 3 Sedan. Hatchback do Európy zatiaľ nedorazil a bez neho nebude ani City SUV.
Stane sa tak najskôr budúci rok, kedy Qoros plánuje veľkú ofenzívu na starom kontinente. Spolu s ňou môžeme každý ďalší polrok očakávať príchod nových modelov. V pláne je Qoros 3 kombi Estate, plnohodnotné 7-miestne SUV Qoros 7, van aj luxusná limuzína vyššej strednej triedy.