Vynovené Polo je už nejaký ten čas na trhu, ale stále nedostalo novú generáciu preplňovaných 3-valcov 1,0 TSI, ktorá má nahradiť pôvodné 4-valce 1,2 TSI. Polo jednoducho muselo počkať na svojho vznešenejšieho súrodenca – modernizované Audi A1, ktoré stojí v hierarchii koncernu VW predsa len o stupienok vyššie. To dostalo nový motor v miernom predstihu. Hneď po ňom je ale na rade Polo, takže Volkswagen zverejnil technické údaje novej benzínovej verzie 1,0 TSI BlueMotion.
Tá dostane nové preplňované trojvalcové „srdiečko“ ako prvá. Nový agregát bude naladený na 70 kW, čím sa zaradí medzi súčasné 4-valce 1,2 TSI s výkonmi 66 alebo 81 kW. V porovnaní s nimi, ale aj modelmi s atmosférickými 3-valcami 1,0 MPI (44, 55 kW) však bude Polo 1,0 TSI BlueMotion vôbec najúspornejšou benzínovou verziou v ponuke. Priemerne sa uspokojí so 4,1 litrami paliva na 100 km. Pritom na stovku zrýchli za 10,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 191 km/h, čo sú lepšie parametre ako pri motore 1,2 TSI (66 kW).
Na úspore paliva sa okrem novej techniky podieľa aj aerodynamický tuning karosérie so zakrytou prednou maskou a podvozkom, zníženie svetlej výšky, použitie pneumatík s profilom 185/60 R15 a ultra nízkym valivým odporom či prevodovka s dlhšími prevodmi. Stále však iba 5-stupňová. Svoje zohrá aj štart-stop systém, rekuperácia brzdnej energie či asistent ekonomického radenia na prístrojovom paneli. Neskôr možno očakávať aj ďalšie výkonové verzie nového motora. Postupne by mali v ponuke nahradiť všetky varianty 4-valca 1,2 TSI.
Najúspornejšie verzie VW Polo
Verzia | 1,0 TSI BlueMotion | 1,2 TDI BLueMotion |
---|---|---|
Zdvihový objem motora (ccm) | 999 | 1 422 |
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 3/12 |
Max. výkon (kW/ot.) | 70/5 000 | 55/3 000 |
Max. krút. Moment (Nm/ot.) | 160/1 500 | 210/1 500 |
Prevodovka | 5M | 5M |
0 – 100 km/h | 10,5 | 12,9 |
Max. rýchlosť (km/h) | 191 | 178 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,1 | 3,1 |