VW Beetle druhej generácie má za sebou už tri roky kariéry. Predstavili ho ešte v roku 2011, teda pred Golfom VII. To znamená, že doteraz využíval techniku Golfu predchádzajúcej generácie. Blížiace sa emisné normy Euro 6 však znamenajú, že jeho ponuka motorov by už novým právnym predpisom nevyhovovala. Preto sa pod jeho prednou kapotou udeje v roku 2015 radikálna zmena. Dostane päť nových agregátov.
Základom zostane 4-valec 1,2 TSI s nezmeneným výkonom 77 kW, ale s novou 16-ventilovou hlavou valcov, čo mu s ďalšími úpravami zabezpečí nižšiu spotrebu. Na 100 km si vypýta v kombinovanom cykle len 5,5 litra benzínu, čo je o 0,5 litra menej. Nad ním bude stáť nová verzia 4-valca 1,4 TSI s výkonom zníženým zo 118 na 110 kW a vypínaním valcov. Jej spotreba klesla zo 6,6 na 5,8 litra.
Najvýkonnejším motorom zostane agregát 2,0 TSI. Ten si, naopak, výkonovo polepší. Maximum stúpne zo 155 na 162 kW. A potom tu máme ešte dva diesely. Slabší 1,6 TDI (77 kW), ktorý definitívne nahradí najslabšiu výkonovú verziu agregátu 2,0 TDI (81 kW), a výkonnejší dvojliter 2,0 TDI (110 kW), ktorého výkon je v porovnaní s predošlým variantom zvýšený o sedem kilowattov.
O zníženie spotreby sa postará aj nová funkcia plachtenia, ktorá bude sériovou súčasťou všetkých verzií s dvojspojkovými prevodovkami DSG. Zákazníci sa však môžu tešiť aj na nové prvky výbavy. Tak napríklad, súčasťou audio systému Discover Media s navigáciou sa stane cúvacia kamera.