Chevrolet síce už má v ponuke elektrický Spark, no to nie je práve karta, ktorou by mohol zamiešať hru na poli bezemisných vozidiel. Chystá čosi omnoho atraktívnejšie. Naznačuje to detroitskou štúdiou Bolt, ktorá pôsobí viac ako realisticky. Bolt je pritom čistým elektromobilom, takže s novým Voltom si rozhodne prekážať nebude. V sériovej podobe by mohol urobiť vrásky na čele napríklad takému BMW i3 či Nissanu Leaf, teda najúspešnejším elektromobilom súčasnosti. Samozrejme, ak vynecháme hriešne drahú Teslu S.
O rozruch by sa mohol Bolt postarať najmä svojím dojazdom. Ten je až 320 km, teda takmer dvojnásobný v porovnaní so spomínanou konkurenciou. Bohužiaľ, to je jediný údaj, ktorý Chevrolet o svojej štúdii prezradil. Ako sa mu to podarilo, ostáva tajomstvom. V každom prípade bude musieť počítať s veľkou zásobou li-ion akumulátorov aspoň na úrovni 40 kWh. Takže hendikep hmotnosti batérií sa snaží dohnať ľahkou konštrukciou karosérie. Tá je vyrobená z karbónu, horčíka a titánu, teda veľmi drahých materiálov.
Napriek tomu Chevrolet tvrdí, že Bolt bude cenovo dostupným autom. Štartovať by mal na 30 000 dolároch, čím by nijako zvlášť nevytŕčal z radu. „Urobili sme veľký krok vpred v oblasti technológie elektrifikácie, ktorá spraví Bolt užívateľsky praktickejším a cenovo atraktívnym,“ povedala v Detroite na jeho konto šéfka koncernu GM Mary Barra. Viac neprezradila. Z premiéry nového Voltu, ktorý je vybavený li-ion batériami s kapacitou 18,4 kWh, sa ale nezdá, že by mala automobilka v rukáve nejaké zázračné riešenie v oblasti novej generácie akumulátorov.
Koncept prichádza s praktickou karosériou hatchbacku, či skôr kompaktného MPV s veľkou presklenou plochou kabíny a dobrou aerodynamikou. Vysoká stavba vytvára podmienky na bezproblémovú zástavbu batérií bez zmenšenia priestoru pre posádku a kufra. Interiér je určený štyrom cestujúcim a tiež využíva ultraľahké materiály. Pocit priestoru zvyšuje tenká konštrukcia sedadiel uchytených na hliníkových konzolách či „plávajúca“ palubná doska.
Klasické ukazovatele nahrádza digitálny prístrojový panel a dotykové rozhranie kompatibilné so smartfónmi. Osvetlenie zabezpečujú LED diódy, aj čo sa týka aj reflektorov. O tom, kedy sa Bolt chystá do výroby, nepadlo zatiaľ ani slovo. Určite to nebude skôr ako o rok-dva. Ponúka sa ešte špekulácia, že Bolt by mohol byť dvojčaťom nového Oplu Ampera, ktorý, ako vieme, už nebude spriaznený s Chevroletom Volt, keďže pôjde o čistý elektromobil. V takejto podobe by tak mohol Bolt nakoniec doraziť aj do Európy.