Lada Vesta: AutoVaz štartuje výrobu. Z linky unikli fotografie

Lada Vesta, "záchrankyňa“ ruského AutoVazu, mala byť zatiaľ tajomstvom. O únik sa postaral zamestnanec závodu, ktorý nafotil predprodukčný exemplár. Na trh zamieri až na jeseň. Bude však drahšia ako sa predpokladalo.

11.02.2015 12:00
Lada Vesta - produkcia Foto:
Ako vidieť z prvých snímok z montážnej linky, sériová Vesta sa od prototypu líši len v detailoch. Iné sú najmä predné reflektory. Maska v tvare písmena X však ostala zachovaná.
debata (13)

Lada Vesta má byť míľnikom AutoVazu a odštartovať novú, svetlejšiu epochu histórie tohto tradičného ruského výrobcu. Ten v posledných rokoch prišiel o veľkú časť kľúčového domáceho trhu. Aj preto si na príprave výroby v Iževsku dáva automobilka vedená Švédom Bo Anderssonom záležať. Sériová produkcia je naplánovaná na september, teda rok po prezentácii rovnomenného konceptu na autosalóne v Moskve. V súvislosti s týmto harmonogramom plánovala automobilka ukázať sériovú Vestu až pred uvedením na trh.

Škrt cez rozpočet jej však urobil jeden z jej zamestnancov. Kľúčovú novinku Lady nielenže nafotil priamo vo výrobných halách závodu, kde Lada spúšťa produkciu overovacej série, ale snímky dokonca zavesil na sociálnu sieť VKontakte. Tak sa už dnes môžeme pozrieť nakoľko sa sériová verzia líši od moskovského konceptu. Maska v tvare X ostala zachovaná, diódové svetlá štúdie však zamenil tento sedan nižšej strednej triedy za klasiku s halogénmi. A zdá sa, že svetlá sú aj o niečo väčšie. Bočné prelisy, opäť v tvare X, sú zachované, tak ako celá zadná časť aj s efektnou grafikou svetiel.

Zadná časť Vesty je v porovnaní s konceptom... Foto: VKontakt
Lada Vesta - produkcia Zadná časť Vesty je v porovnaní s konceptom prakticky totožná.

Podľa doterajších informácií bude Vestu poháňať naprieč uložený benzínový 4-valec 1,6i s výkonom 63, 77 alebo 84 kW. Prostredná výkonová verzia bude kombinovaná výlučne s robotizovanou prevodovkou. Ostatné dostanú 6-stupňový manuál. Dynamické parametre či spotreba sú zatiaľ tajomstvom. Isté je, že spočiatku budú mať zákazníci na výber tri laky karosérie, jeden biely, ktorým je lakovaná aj zverejnená predprodukčná Vesta. Neskôr sa má paleta rozšíriť na osemnásť farieb.

Dovtedy však bude musieť AutoVaz vyriešiť omnoho vážnejšie problémy. Pád rubľa totiž spôsobil nejasnosti týkajúce sa ceny novinky. Tá sa má zdvihnúť z pôvodne predpokladaných 400 000 (5 350 eur) až na 550 000 (7 350 eur) rubľov. Bo Andersson si je však istý, že vzhľadom na výbavu, kvalitu a úžitkové vlastnosti bude cena Vesty stále bezkonkurenčná. Overovaciu sériu teraz čakajú testy a finálne ladenie, ktoré bude prebiehať dokonca aj v Nemecku. Promo budú ešte predtým Veste robiť okruhové špeciály určené pre kolotoč série WTCC.

A takto vyzeral koncept Vesty, ktorý sa... Foto: AutoVaz
Lada - koncepty A takto vyzeral koncept Vesty, ktorý sa predstavil vlani na autosalóne v Moskve.

Prvé skutočné sériové Vesty by mali začať schádzať z liniek od 25. septembra tohto roka. Osobne bude na celý proces dohliadať sám švédsky šéf AutoVazu, ktorý sťahuje svoju kanceláriu z Togliatti priamo do závodu Iževsk. Či zamieri Vesta aj do západnej Európy, ukáže až čas. V každom prípade bude k prieniku na vyspelé trhy potrebovať motory spĺňajúce emisnú normu Euro6. To sa môže v konečnom dôsledku prejaviť aj na cene. Takže na ružiach mať ustlané nebude. A bojovať bude musieť aj so sesterskou Daciou, ktorá je na západ od Ruska mimoriadne dobre etablovaná.

Lada - koncepty
Lada - koncepty
+21Lada - koncepty

© Autorské práva vyhradené

13 debata chyba
Viac na túto tému: #Lada #AutoVaz #Lada Vesta
Články podľa značiek