Volkswagen sa hodlá vrátiť ku svojim koreňom. Chce vyrábať lacné autá. Napokon, má to vo svojom názve. Lenže časy, keď z liniek vo Wolfsburgu schádzal ľudový chrobák, sú dávno preč. Dnes majú jeho produkty takmer prémiový punc, čomu zodpovedá aj cena. A aj Škoda, ktorá ešte v deväťdesiatych rokoch predstavovala pre Volkswagen to, čo dnes Dacia pre Renault, prešla na platformové autá s vyššími cenovými reláciami.
Volkswagenu však úspech Dacie nedá spávať. Už dávnejšie sa preto šušká, že pracuje na novej lacnej značke. A nejde rozhodne o fámu. Na autosalóne v Ženeve to potvrdil sám šéf koncernu Martin Winterkorn s tým, že k jej predstaveniu dôjde už v blízkej dobe. Zároveň priznal, že celý projekt mierne mešká, keďže koncern hľadá najvhodnejší spôsob, ako dosiahnuť čo najnižšiu cenu nových modelov pri zachovaní rentability.
Hneď na úvod majú prísť tri modely – kompaktný sedan, kombi a MPV. Pod ich karosériami nájdeme jednoduchšiu techniku a skromnejšie vybavenie. Očakávať automatickú klimatizáciu, automatickú prevodovku, tempomat alebo nové bezpečnostné asistenty by preto bolo naivné. Hlavným argumentom sa má stať cena na úrovni 6 000 až 7 000 eur. Svoj nový projekt si Volkswagen otestuje najprv v Číne, no neskôr má prísť na rad aj Európa.