Fabiu R5 ukázala Škoda už vlani v Essene, no až teraz sa môže pochváliť homologizáciou, ktorú jej udelila medzinárodná automobilová federácia FIA. Nadviazať má na úspechy Fabie S2000, ktorá sa stala v rely vôbec najúspešnejšou Škodou všetkých čias a prekonala dokonca aj legendárnu Škodu 130 RS zo sedemdesiatych a osemdesiatych rokov. Na rozdiel od S 2000 bude však súťažiť, ako napovedá názov, v mladšej triede R5. Táto kategória je vypísaná pre sériové vozidlá s hmotnosťou minimálne 1 230 kg, pohonom 4×4 a preplňovanými benzínovými motormi s objemom maximálne 1,6 litra.
Vývoj vozidla trval 15 mesiacov a na jeho jazdných skúškach s podieľali testovací piloti Esapekka Lappi, Fredy Loix, Raimund Baumschlager či Jan Kopecký. Testovacie prototypy odjazdili do homologizácie 10 000 km na najrôznejších povrchoch a v rôznych klimatických podmienkach. Nielen v Českej republike, ale aj v Taliansku, Nemecku, Grécku či Fínsku. Momentálne pracuje Škoda na ďalšej fáze projektu, ktorý má vyvrcholiť prvým ostrým nasadením. Kedy a kde to bude, však Škoda zatiaľ nespresnila. Očakáva sa však, že by sa tak malo stať na domácej rely v Zlíne, ktorá je súčasťou európskeho šampionátu ERC (European Rally Championship).
Tajomstvom ostávajú aj technické parametre. Očakáva sa, že pod kapotou by mohlo byť minimálne 300 koní a 400 Nm krútiaceho momentu. Tie poputujú cez 5-stupňovú sekvenčnú prevodovku ku kolesám oboch náprav. Na stovku by to Fabii R5 s krátkymi prevodmi nemalo trvať dlhšie ako 2,5 sekundy. Na okruhoch bude Fabia R5 jazdiť na 18-palcových a na šotoline na 15-palcových diskoch. Ukrývať budú brzdové kotúče s priemerom 300 mm.