Prechod na emisnú normu Euro 6 si pri Škode Rapid, ktorá používala motory predchádzajúcej generácie Fabie, vyžiadala revolúciu pod kapotou. Rapid dostal motory novej generácie, okrem 3-valca 1,2 TSI 55 kW), vyhradeného zatiaľ pre Audi A1 a VW Polo. Spájajú sa s tým dve správy. Jedna dobrá a jedna menej. Z ponuky definitívne vypadol atmosférický 3-valec 1,2 MPI, ktorý Rapidu stačil len tak-tak, no na druhej strane nedostal žiadnu náhradu.
Základom ponuky motorov je tak nový preplňovaný 4-valec 1,2 TSI (66 kW) s čím však súvisí aj cena. Rapid Spaceback tak štartuje na cene 12 420 eur a liftback na 12 520 eur, čo znamená, že spolu s benzínovým 3-valcom sa vytratila aj najlacnejšia alternatíva, ktorá bola približne o 1 000 eur lacnejšia. Zákazník však dostáva viac výkonu, viac krútiaceho momentu, lepšiu dynamiku a nižšiu spotrebu.
Nové sú aj ostatné motory – 1,2 TSI (92 kW), 1,4 TSI (92 kW), 1,4 TDI (66 kW) a 1,6 TDI (85 kW), pričom motor 1,4 TDI je 3-valec, tiež známy z novej Fabie. Cenové relácie týchto verzií ostali prakticky nezmenené v porovnaní s pôvodným Rapidom.
Technické údaje nových motorizácií
Motor | 1,2 TSI | 1,2 TSI | 1,4 TSI | 1,4 TDI | 1,6 TDI |
---|---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 198 | 1 198 | 1 395 | 1 422 | 1 596 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 3/12 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 66/4 400 | 81/4 600 | 92/5 000 | 66/3 500 | 85/3 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 160/1 400 | 175/1 400 | 200/1 400 | 250/1 750 | 250/1 500 |
Prevodovka | 5M/7DSG | 6M | 7DSG | 5M/7DSG | 5M |
0 – 100 km/h (s) | 11,2/11,3 | 9,7 | 8,9 | 11,6/11,7 | 9,9 |
Max. rýchlosť (km/h) | 184 | 198 | 205 | 183 | 198 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,7/4,7 | 4,9 | 4,5 | 3,6/3,8 | 4,2 |